Monday 19 March 2018

Livros de negociação de opções semanais


Top 5 Livros para se tornar um comerciante de opções.
Muitos consideram as opções de negociação de uma área desconhecida e assustadora de investir. Felizmente, há muitos livros excelentes escritos sobre o assunto para ajudar os comerciantes a entender os mercados de opções e aprender a comercializá-los de forma rentável. Aqui estão cinco dos melhores livros disponíveis que fornecem uma educação clara sobre negociação de opções, bem como instruções sobre o uso de várias estratégias de negociação de opções.
"Opção como investimento estratégico", por Lawrence McMillan.
Considerado por muitos como a Bíblia de negociação de opções, o clássico de Lawrence McMillan, de 1980, "Opções como investimento estratégico", oferece aos comerciantes estratégias práticas de negociação de opções, projetadas para minimizar riscos e maximizar o potencial de lucro de uma carteira de investimentos. Em mais de mil páginas, o livro é uma referência exaustiva sobre opções de negociação. Contém informações sobre o conceito de uso de investimentos em opções, estratégias de opções específicas e condições de mercado em que eles tendem a funcionar melhor, obtendo a melhor posição de risco / recompensa para uma carteira de investimentos, usando opções como hedge e como as leis tributárias se aplicam a opção de lucros ou perdas comerciais. O livro também oferece conselhos detalhados sobre opções de índice de negociação, opções de negociação em futuros e medição e utilização da volatilidade do mercado. Além disso, a McMillan fornece extensos exemplos e ilustrações de inúmeras estratégias de negociação de opções.
"Volatilidade e preço das opções", de Sheldon Natenberg.
Compreender a volatilidade do mercado e sua relação com o preço das opções é fundamental para ajudar os comerciantes a conceituar o preço das opções e avaliar o valor justo no mercado de opções. A "Volatilidade e Preço de Opções" de Sheldon Natenberg é considerada um dos melhores volumes neste aspecto crítico da negociação de opções. Natenberg fornece uma explicação clara e sólida dos modelos teóricos de preços de opções, seguidos de instruções sobre estratégias de negociação específicas que historicamente foram as mais rentáveis ​​em várias condições de mercado. Ele fornece uma grande quantidade de material sobre gerenciamento de riscos e avalia oportunidades de negociação em opções, e até inclui material na criação de suas próprias estratégias de negociação de opções. Natenberg apresenta o seu material de forma clara, fácil de seguir e ajuda os leitores a entender os conceitos-chave envolvidos nas opções de negociação, como a relação de opções com seu ativo subjacente, volatilidade e preço de opção e o valor de tempo das opções.
"Fundamentos de futuros e mercados de opções", de John Hull.
A negociação de opções é particularmente popular entre os comerciantes que comercializam regularmente os mercados de commodities futuros. Os "Fundamentos de Mercados de Futuros e Opções" de John Hull, que é considerado um texto complementar para suas "Opções, Futuros e Outros Derivados", oferece uma compreensão clara dos mercados de negociação de futuros e opções. A Hull é uma autoridade amplamente reconhecida em derivativos, futuros e gerenciamento de riscos que serviu como consultora para muitas das mais conhecidas empresas de bancos de investimento. Considerado um excelente trabalho de referência tanto para principiantes como para comerciantes de opções experientes, o livro de Hull inclui informações sobre swaps e outros instrumentos derivativos, futuros de taxa de juros de negociação e estimativa do valor do tempo das opções, tudo apresentado de forma fácil de seguir.
"Opções de negociação gregos: como o tempo, a volatilidade e outros fatores de preço impulsionam lucros", de Dan Passarelli.
Uma grande parte do comércio de opções de masterização consiste em entender o que são chamados de "Gregos". Os "gregos" são os termos gregos delta, theta, vega e rho, que se referem, respectivamente, ao movimento de preços das opções em relação ao ativo subjacente movimento de preços, valor de tempo das opções, mudanças de preços de opções relacionadas à volatilidade e movimentos de preços de opções causados ​​por mudanças na taxa de juros livre de risco, comumente equivalentes ao rendimento das contas do Tesouro dos EUA. O livro da Passarelli explica o impacto que cada um desses fatores tem valores de opção e apresenta várias estratégias de negociação de opções que procuram lucrar com mudanças em qualquer ou todos os "gregos". O Passarelli visa proporcionar aos comerciantes o conhecimento e as ferramentas necessárias para avaliar com mais precisão o preço das opções, bem como identificar melhor uma variedade de oportunidades de lucro disponíveis através do uso hábil de trocas de opções.
"The Option Trader's Hedge Fund", de Mark Sebastian e Dennis Chen.
"The Option Trader's Hedge Fund", escrito por Mark Sebastian e Dennis Chen em 2018, oferece aos comerciantes um modelo de negócio de negociação de opções para ganhar rendimentos rentáveis ​​consistentes da negociação de opções. No livro, o treinador da opção Trading Sebastian e o gerente de fundo de hedge Chen fornecem um plano passo a passo para a criação de um portfólio de investimento de opções curtas, projetado para gerar receita constante de opções de venda ou escrita. Sebastian e Chen apresentam a ideia de criar essencialmente seu próprio hedge funds individual como comerciante de opções. Os inúmeros exemplos e ilustrações do livro tornam mais fácil até mesmo um comerciante de opções novato para entender as estratégias de negociação de opções apresentadas. Os autores oferecem conselhos especialmente úteis sobre as principais opções de elementos de negociação de gerenciamento de riscos e volatilidade.

livros de troca de opções semanais
Ajudando os comerciantes a prosperar.
Inscreva-se em um eCourse hoje!
27 de outubro de 2018 por Steve.
Eu tive muitos comerciantes me pedindo minhas melhores opções de livros de opções ao longo dos anos, então pensei que seria um ótimo tópico do blog.
Na minha jornada através da leitura de centenas de livros comerciais, estes são meus 10 favoritos que me beneficiaram mais na minha opção de educação ao longo dos anos. Eu escolhi livros que não insultariam sua inteligência por ser muito básico nem derreter seu cérebro com maior complexidade & gt; Eu acho que esses livros de opções estão corretos. (Eu tenho muitos mais que me aborrecer às lágrimas ou que você poderia dizer que o autor era um escritor e não um comerciante de opções reais ao olhar as realidades da negociação de opções).
Depois de olhar através da minha biblioteca doméstica, estas são as minhas 10 principais escolhas.
Mostre-me suas opções! Eu escrevi este livro para o comerciante de ações tentando transição de ações comerciais para opções o mais facilmente possível. As lições da opção estão inseridas em uma narrativa da história em uma plataforma de mídia social. Este é um ótimo lugar para começar a aprender estruturas de preços de opções e estratégias de opções.
Get Rich With Options Enquanto a editora escolheu um título agressivo para este livro, ele apresenta quatro estratégias de negociação de boas opções. A venda coloca as ações que você deseja possuir a preços mais baixos de qualquer maneira, os spreads de crédito de opção, a venda de chamadas cobertas para criar renda em participações de longo prazo e minhas preferências favoritas: opções de chamadas profundas no dinheiro. Muito poucos nunca discutem o poder de comprar opções de chamadas profundas no dinheiro, onde você controla a vantagem total de uma ação por menos risco e com muito menos capital.
A Bíblia das Estratégias de Opção Esta é a enciclopédia das estratégias de opções. Você obtém uma descrição de cada estratégia, juntamente com métricas específicas para cada uma e as etapas para criá-la, o raciocínio para trocá-la, se for débito líquido ou crédito, o efeito da queda do tempo na estratégia, período de tempo apropriado, selecionando a ações e opções certas, perfil de risco, os gregos, as vantagens e desvantagens e como melhor sair do comércio. Este livro é feito como um livro de referência, mas eu leio-o por capa para cobrir.
Negociação de opções de ações Completa o reverso do livro acima, isto é como notas do Cliff & # 8217; s de estratégias comerciais complexas. O autor mostra como ele usou trocas de opções reais por grandes lucros e também teve negócios que foram menores perdas. Ele simplifica muitas estratégias para torná-las compreensíveis, especialmente jogando longos estrangulamentos e straddles através de ganhos, apostando na volatilidade real dos ganhos pós sendo maior do que a volatilidade que tem preço para as opções através da Vega.
Negociação de ganhos corporativos Este é um excelente livro sobre como jogar melhor com anúncios de ganhos usando opções em vez de estoque.
The Option Traders Hedge Fund Este livro mostra ao leitor como um fundo de hedge real opera com lucro usando opções para gerar renda, como uma companhia de seguros, por meio de políticas de venda. Grande analogia e perspectiva interessante.
Gerar milhares em dinheiro em seus estoques antes de comprá-los ou vendê-los. Este livro é único, explicando como gerar receita em opções de venda e também como navegar continuamente em jogadas de opções ajustando posições vendendo novas opções para compensar as participações atuais. É uma perspectiva diferente e uma leitura interessante.
Opções de Negociação: A Realidade Oculta Este livro é como tomar a pílula vermelha e entrar na matriz de opções, mas você deve estar pronto para entender isso, agarrando completamente a opção Gregos para apreciá-la plenamente. A beleza deste livro é como ele explica a estrutura de risco paralelo das opções que nunca mais apreende. Um exemplo é que vender uma chamada coberta e vender uma peça nua é praticamente a mesma coisa. Em ambas as peças, você recebe um pequeno prémio por assumir todo o risco de queda no estoque.
Short Spider Straddles: uma combinação vencedora Este livro é um excelente exemplo de uma estratégia comercial simples e robusta que ganha no longo prazo através da venda premium nos lados longo e curto de um comércio e deixando a eficiência da volatilidade implícita nos vendedores de opções Favor. Este livro mostra os retornos históricos de dois dígitos a longo prazo. Mas, infelizmente, este não é o Santo Graal, é um sistema rentável quando a volatilidade real não é mais de duas vezes a volatilidade implícita e, enquanto a ETF SPY se move mais lentamente em porcentagem na maioria dos ambientes de mercado durante a maior volatilidade do mercado, esse sistema perderá e com sem hedge no local, as perdas podem ser substanciais, como Black Monday 1987, o outono de 2008 e o dia do crash de 2018.
$ TOCK OPTION $ Eu realmente escrevi o verso para este livro. É uma ótima introdução sobre como vender opção premium com proveito, usando estrangulamentos curtos e gerenciando a posição se ela se mover contra você. É um excelente guia para aqueles que querem ser um vendedor de opções vencedoras de alta probabilidade.
Recursos de negociação.
Nossos parceiros.
Nossos eCourses.
New Trader U Shop.
Livro em destaque.
New Trader Rich Trader: 2ª edição.
Novos comerciantes são gananciosos e têm expectativas irrealistas; Os comerciantes ricos são realistas sobre os seus & # x02026;
$ 3.99 edição Kindle.
Psicologia comercial.
Correndo e negociando.
Steve Burns: depois de um fascínio ao longo da vida nos mercados financeiros, Steve Burns começou a investir em 1993 e negociou suas próprias contas em 1995. Foi & # x02026; Consulte Mais informação.
Nossos eCourses.
Médias móveis 101.
Anuncie conosco.
Se você está pensando em anunciar no Twitter, Steve é ​​seu cara! Com mais de 70.000 seguidores dedicados, Steve tem alguns dos mais altos # x02026; Consulte Mais informação.

Lucrando de opções semanais: como ganhar periódicos de opções de opções semanais consistentes de negociação de renda.
Robert J. Seifert.
Descrição.
O lucro das opções semanais é um guia claro e prático para obter uma receita consistente de opções de negociação. Em vez de confundir os leitores com fórmulas de matemática complexas, este livro concentra-se no processo consistente de lucrar com as séries semanais de opções, utilizando uma série de trades simples. Apoiado pelos trinta anos de experiência do autor como comerciante de opções profissionais e criador de mercado, essas idéias e técnicas permitem que comerciantes e investidores individuais ativos gerem receita regular e mitiguem o risco. Os leitores aprenderão os mecanismos fundamentais que impulsionam as opções semanais, as forças de mercado que as afetam e as técnicas de análise que as ajudam a gerenciar negócios.
As opções semanais são estruturadas como opções mensais convencionais, mas expiram a cada semana. O interesse aumentou desde a sua criação há três anos e atualmente representa até trinta por cento do volume total de opções, negociado em todos os principais índices, bem como em ações de alto volume e ETFs. Este livro é um guia para usar opções semanais de forma eficiente e eficaz como investimentos geradores de renda, com orientação prática e assessoria especializada em estratégia e implementação.
Descubra os ciclos e a dinâmica do mercado no trabalho Aprenda técnicas fundamentais de análise fundamental e técnica Compreenda o léxico e o ciclo de vida da opção Ganhe confiança na gestão de negócios e risco atenuante.
As opções semanais podem ser integradas com qualquer estratégia de opções existente, mas são particularmente favoráveis ​​às estratégias de spread de crédito e às negociações de curto prazo com base em padrões técnicos. Para os investidores que procuram um método fácil de implementar e fácil de gerar uma renda consistente, o lucro das opções semanais fornece a sabedoria da experiência com conselhos práticos e acionáveis.
Sobre o autor.
ROBERT J. SEIFERT é um comerciante de opções independente com mais de 38 anos no setor de valores mobiliários. Ele publicou artigos no Barron e no Wall Street Journal, descrevendo seu modelo comercial exclusivo e altamente considerado.
CAPÍTULO 1 Psicologia do mercado: o conjunto da mente de um comerciante 1.
The Reed Mentality: Bubbles 2.
A Bolha do Mar do Sul 1711 & # 8211; 1721: Comércio, guerra e colusão governamental 2.
O pânico do algodão de 1837: terra, commodities e governo 4.
O pânico de 1893: as ferrovias não têm limite superior 6.
11 de setembro de 2001: o preço nunca pode subir de novo 7.
The Commodity Bubble of 2008: o preço nunca pode mais cair 8.
Bitcoin 2009 até o presente: Crypto-Currency Atende Greed 10.
Lições a serem aprendidas 11.
Capítulo 1 Questionário 12.
CAPÍTULO 2 ModernMarkets 15.
Mercados de capital 15.
Fluxo de Fundos 17.
Futuros Mercados: Origens 18.
Cálculo dos valores futuros do contrato 18.
Futuros de índice de ações 20.
Futuros de índices versus ações 21.
Forex: Moedas 22.
Capítulo 2 Questionário 23.
CAPÍTULO 3 Análise técnica versus análise fundamental dos preços 27.
Capítulo 3 Questionário 29.
CAPÍTULO 4 Fases do mercado 31.
Breakout to the Trend 33.
Capítulo 4 Questionário 37.
CAPÍTULO 5 Relação do tempo e do preço 41.
Capítulo 5 Questionário 48.
CAPÍTULO 6 Introdução às Opções 51.
Glossário de opções básicas 51.
Vocabulário de opções de trabalho 56.
Capítulo 6 Questionário 58.
CAPÍTULO 7 O OptionModel 63.
Jogos de Chance 63.
Ar no balão 66.
Capítulo 7, Quiz 67.
CAPÍTULO 8 A Cadeia de opções 71.
Capítulo 8 Quiz 80.
CAPÍTULO 9 Opções Estratégias de Negociação 83.
Por que vender opções desnudas é sempre errado! 83.
Operações de opções adequadas 85.
The Credit Spread 91.
Capítulo 9 Questionário 100.
CAPÍTULO 10 Por que as opções de comércio semanal? 105.
Comprando uma chamada ou uma colocação 110.
Questionário do Capítulo 10 113.
CAPÍTULO 11 Revisão intercalar 115.
Preço de mercado 116.
Fases do mercado 117.
Relação de tempo e preço 117.
Vocabulário de opções 117.
Teste dos Capítulos 1 e # 8211; 10 119.
CAPÍTULO 12 Desvio Padrão & # 8212; Matemática do Ciclo de Preços 127.
Capítulo 12 Questionário 131.
CAPÍTULO 13 Negociação em uma fase de congestionamento do mercado 133.
Trade One: comprando uma opção definitiva 136.
Trade Two: Credit Spreads 139.
Comércio Três: Reversões de Risco 143.
Trade Four: Backspread (1 & # 215; 2 para Even) 146.
Capítulo 13 Questionário 151.
CAPÍTULO 14 Negociação em uma fase de tendência do mercado 155.
Trade One: comprando uma opção definitiva 156.
Trade Two: Credit Spreads 160.
Comércio Três: Reversões de Risco 163.
Trade Four: Backspread (1 & # 215; 2 para Even) 165.
Capítulo 14 Questionário 168.
CAPÍTULO 15 Negociação na Fase Blowoff do Mercado 173.
Trade One: comprando uma opção definitiva 175.
Trade Two: Credit Spreads 177.
Comércio Três: Reversões de Risco 180.
Trade Four: Backspread (1 & # 215; 2 para Even) 182.
Capítulo 15 Questionário 183.
CAPÍTULO 16 Selecionando uma carteira para negociar 187.
Diversificação por produto 190.
Diversificação por Dólar de Risco 191.
Capítulo 16 Questionário 193.
CAPÍTULO 17 Gerenciando seu patrimônio 197.
Risco de ruína 197.
Capital de risco 198.
Capital inicial 200.
Capítulo 17 Questionário 201.
CAPÍTULO 18 Organizando Negociações e FAQs 203.
Primeiro passo: observando sua carteira 203.
Segundo Passo: Observando a Tendência Principal e Fazendo um Comércio 204.
Terceiro Passo: o montante de capital necessário para negociar cada estratégia 204.
Perguntas freqüentes 205.
Exame Final: 100 Perguntas 207.
Apêndice I: Respostas ao Capítulo Quizzes 222.
Apêndice II: Dias até expiração dos valores da vigência 235.

Top 10 melhores livros de troca de opções.
Top 10 Best Options Trading Books & # 8211; A fim de prosperar nos mercados financeiros atuais, é preciso considerar o uso de opções nos empreendimentos de investimento. Neste artigo, destacamos os 10 melhores livros de Opções de Opções que você pode considerar ler & # 8211;
# 1 & # 8211; O Playbook de opções.
Opções Trading Book Review.
O objetivo de obter esse livro de Opções de Negociação superior era a simplificação da negociação de opções e oferecer orientação aos investidores para negociação em várias condições de mercado. Abrange mais de 40 estratégias de negociação de opções divididas sob a forma de peças intrigantes que manterão os leitores absorvidos e se envolvem. O formato da peça foi mantido uniforme, o que oferecerá informações sobre:
Estratégias consideradas e implementadas Prazos de vencimento Dores para a execução do comércio Potencial máximo de lucro ou Perda Requisito de Margem Dinheiro Limitações de tempo Implícita Volatilidade.
Esta edição expandida consiste em 10 novas peças e 56 novas páginas de conteúdo que descrevem:
Breve histórico de opções 5 erros comuns cometidos por comerciantes de opções e como poderiam ser evitados Glossário expandido Explicando a diferença entre o Índice e as opções de estoque Gerenciando o exercício inicial e a atribuição Calculando a posição delta e sua utilização para gerenciar o risco de posição geral no caso de uma multi-perna estratégia de opção.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Este livro de troca de opções é enquadrado de uma maneira muito simplificada, mas construída, que é benéfica para comerciantes novos e experientes. Abrangerá as definições e conceitos básicos, um é necessário para entender o mercado especialmente para os novos comerciantes, dicas para evitar erros de iniciantes comuns e estratégias sugeridas para obter uma boa aderência no mercado.
A fim de atender aos comerciantes experientes, a ênfase é colocada sobre a volatilidade implícita com uma seção detalhada sobre os gregos de opções, o que ajudará a entender como o preço da opção é impactado por mudanças nas condições de mercado.
# 2 & # 8211; Obtenha Ricos com Opções: Quatro Estratégias Vencedoras Diretas do Exchange Floor.
Opções Trading Book Review.
É um livro de troca de opções confiável, rico em informações detalhadas e orientação especializada que oferece estratégias e conhecimentos necessários para obter resultados ótimos no mercado de opções. Ele irá abranger rapidamente o básico antes de avançar para as 4 estratégias de negociação de opções que ajudaram o autor a obter lucros nesta arena ao longo do tempo. As estratégias são:
Comprando opções de compra de dinheiro profundo Venda de opções de venda nua Opções de venda Opções de crédito Venda de chamadas cobertas.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Este livro de troca de melhores opções está repleto de exemplos reais de trades reais e discussões detalhadas de como as opções podem ser usadas como cobertura, especulação ou produção de renda na ferramenta. Abrangerá em grande parte:
Uma operação detalhada das estratégias acima mencionadas Explicando sobre como configurar um negócio baseado em casa com o melhor software, ferramentas e sites de negociação de opções. Discussão detalhada de como Delta e Volatilidade podem ser usados ​​para a vantagem do comerciante. livro & gt; & gt;
# 3 & # 8211; Opções Trading: Guia de Iniciação Rápida.
Opções Trading Book Review.
Este livro de Opções de Opções é um premier directo com muita informação empacotada em um fácil de ler o livro. Ele dirige os leitores através de uma infinidade de decisões comerciais estratégicas, mostrando como um comerciante pensa e como eles chegam a resolver decisões críticas. Isso motiva o comerciante a ser ambicioso e se torna um comerciante de opções formidável, nítido e esperto. Os capítulos deste livro de troca de opções incluem:
Noções básicas de opções de negociação Fundamental relativas às opções de chamada e colocação Opções de som Estratégia para principiantes Principais influenciadores sobre o preço das opções Importância da opção Gregos Estratégias de opções populares e complexas em várias condições de mercado.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Se o leitor é um recém-chegado às opções ou um veterano estabelecido procurando uma nova abordagem na estratégia básica, o estilo falado simples e os cenários coloridos manterão os leitores absorvidos e motivados para obter mais conhecimento.
# 4 & # 8211; Opções Rogue.
Opções Trading Book Review.
Este livro de Opções de Top Options ensinará como os comerciantes podem ganhar dinheiro online pela negociação de opções com detalhes finos e imagens claras que complementam as informações fornecidas. Não é necessário ter antecedentes financeiros ou técnicos para implementar essas técnicas e pode ser feito por qualquer pessoa que queira ganhar dinheiro através de negociação online.
O autor aprofunda as muitas estratégias de opções destacadas para consistentemente ganhar dinheiro online. Detalhes precisos são fornecidos a partir do que cada comércio faz para como é necessário ser configurado no software de negociação. Instruções passo a passo com capturas de tela estão incluídas para tornar um manual de instruções fácil de seguir nas estratégias de negociação rentáveis. O autor confia em que os comerciantes ganham sucesso no mercado de opções com um investimento de até US $ 50, embora não seja uma abordagem garantida.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
A maioria dos leitores que são comerciantes tem apreciado muito o conteúdo deste livro e pode ser implementado na maioria das estratégias de opções em várias condições. Ele vem com uma série de configurações de varredura para ser usado no ThinkorSwim, que é uma das principais plataformas de negociação e Free para ser usado como parte desta lista de compras de melhores opções. Por isso, não só irá aprimorar o conhecimento prático, mas também a forma como a plataforma de negociação precisa ser tratada é improvisada.
# 5 & # 8211; Troca de opções em seu tempo livre.
Opções Trading Book Review.
Este livro sobre Opções de negociação é orientado especificamente para as mulheres, descrevendo e encorajando-os a serem comerciantes de opções bem-sucedidas, apesar de ter um emprego a tempo inteiro ou ser uma dona de casa em tempo integral. O foco principal é executar trades on-line e comunicar o que é necessário conhecer por ser um comerciante bem-sucedido. Ele oferece um guia passo a passo em uma linguagem fácil de entender para iniciantes, bem como para investidores avançados.
Embora a negociação de opções não seja um método de investimento livre de risco, para as mulheres que têm dinheiro de reserva limitado para serem utilizadas para investir, a negociação de opções pode ser um método muito lucrativo para ganhar dinheiro.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Planilhas e candelabros limpos e arrumados foram exibidos regularmente, o que o torna interessante, especialmente para os iniciantes ter uma compreensão sobre o desempenho das opções. Excelente orientação foi oferecida para a compra de chamadas e lançamentos. Poucas outras advertências foram identificadas pelos leitores, como tornar os gráficos mais coloridos ou incluir outras estratégias que poderiam torná-lo mais interessante, mas, em geral, é uma leitura definitiva para alguém que deseja aproveitar o mercado com um apetite de risco limitado.
# 6 & # 8211; A Bíblia das estratégias de opções.
Opções Trading Book Review.
Este livro sobre Opções de negociação é um módulo prático do início a fim que oferece orientações sobre o quão flexível e vantajosa opção de negociação pode ser. Possui uma linguagem fácil de entender com simples exemplos de referências cruzadas facilmente para que se possa encontrar o que é necessário rapidamente e aproveitar as oportunidades, mesmo que sejam de curta duração. Todas as principais áreas que são essenciais para conhecer, ao mesmo tempo em que se dedica a estratégias de opções, foram cobertas pelo autor.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
O autor explicou com muito sucesso a maioria das técnicas complexas de uma maneira suave, tornando-os mais fáceis de entender para qualquer comerciante, mesmo com uma experiência modesta na negociação de opções. Além de oferecer um valor requintado, é uma referência definitiva ao comércio de opções contemporâneo. Alguns dos aspectos críticos são:
Controle mais quantidade de ativos por quantidade limitada de dinheiro Comércio com alavancagem Comércio por quantidade substancial de renda Como fazer lucro com a redução de ações Redução ou eliminação de riscos Desempenho de volatilidade ou proteção contra diversos fatores.
Uma série de aspectos em relação à explicação dos detalhes sobre os spreads de opções, como usá-los, a seleção de ações, juntamente com seus benefícios e desvantagens foram destacados e reconhecidos com sucesso por vários leitores e comerciantes.
# 7 & # 8211; Como fazer um milhão de opções de negociação de dólares.
Opções Trading Book Review.
Este livro sobre Opções de Negociação é uma leitura relativamente curta, mas o autor fez um trabalho excepcional ensinando os leitores sobre como negociar com sucesso opções com facilidade. A verdade sobre a negociação de opções e ganhar dinheiro é clara e simples. Isso expõe o segredo das opções que foram escondidas pelo Wall Street. Ele destaca o fato de que as opções não refletem razoavelmente as chances de estoque subindo ou descendo e a paridade de ligação / ligação pode ser explorada.
Os principais conceitos destacados são:
Noções básicas de volatilidade de opções / Parcelar paridade de compra Valor esperado das opções Contratos Gerenciamento de risco e tamanho comercial Onde e como fonte de negócios Dicas de bônus adicionais sobre negociação Razões pelas quais os comerciantes de opções estão perdendo dinheiro.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
É um livro interessante sobre negociação de opções que foi altamente recomendado por vários comerciantes de todo o mundo que são novos ou até mesmo experientes neste campo. Sabe-se que é controverso, já que foi enviado por correio eletrônico para o Wall Street, portanto, foi impresso no mundo exterior.
# 8 & # 8211; Volatilidade e preço das opções.
Opções Trading Book Review.
Este melhor livro de negociação de opções foi reconhecido como um dos melhores vendedores para os novos comerciantes profissionais, pois eles são dados para aprender as estratégias de negociação e várias técnicas de gerenciamento de riscos essenciais para o sucesso nos mercados de opções. Oferece um guia abrangente que abrange uma ampla gama de temas tão diversos e excitantes quanto o próprio mercado, incluindo os seguintes aspectos:
Fundamentos da Teoria das Opções Análise de Risco de Cobertura Dinâmica Estratégias de Volatilidade e Negociação Direcional Volatilidade Contratos Gestão das posições que são realizadas.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Pode-se obter uma compreensão completa de como as técnicas teóricas de preços são implementadas nos modelos práticos que estão em uso. Os comerciantes também podem aplicar o princípio da avaliação das opções para a criação de estratégias que tenham maiores chances de sucesso, dada a avaliação por parte do comerciante das condições do mercado. Este livro de opções de negociação enfatiza o fato de que o comércio de opções é uma ciência e uma arte e como se pode extrair o máximo benefício delas.
# 9 e # 8211; O Guia Completo de Venda Opcional.
por James Cordier / Michael Gross.
Opções Trading Book Review.
Fazer qualquer tipo de investimento deu um grande salto nas últimas décadas. A estratégia de compra e retenção já foi substituída por comprar e esperar. Uma grande variedade de fatores agora pode ter um impacto generalizado no desempenho do investimento. Um investidor precisa considerar todos os fatores macroeconômicos antes de comprometer ou desenvolver qualquer tipo de investimento. Este guia levará uma folha do pros e mudará radicalmente toda a filosofia para a construção de um portfólio robusto e de alto rendimento.
Um guia passo a passo é fornecido através de todo o processo para ajudar a ganhar lucros estáveis ​​e altos mesmo em condições de mercado agitado. Alguns dos aspectos importantes sobre os quais esta melhor opção de negociação se concentrarão serão:
Fundamentos da Option Selling Option-Selling como uma Estratégia e sua Análise de Gestão de Risco associada de Mercados e Redação de Opções.
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Isso enfatiza o fato de que a venda de opções é menos estressante e desculpável do que as estratégias de negociação tradicionais e de direção. Nem muita referência foi feita sobre gregos ou cálculos matemáticos complexos, tornando-o mais prático e menos teórico. Também mencionará brevemente a sazonalidade e a utilização dos fundamentos para futuros de commodities e outros. Vender prémio é uma estratégia regular para obter um nicho no mercado, pois coloca probabilidade do lado do comerciante.
# 10 & # 8211; Opções de Negociação Gregos.
por Dan Passarelli / William Brodsky.
Opções Trading Book Review.
O mercado global de opções é altamente dinâmico e desafiador e os comerciantes devem ter o conhecimento dos Gere da Opção para avaliação de opções e execução de negociações, independentemente das condições de mercado. Esses gregos de opções incluem:
Key Takeaways deste livro de negociação de opções superiores.
Essas ferramentas são mantidas em perspectiva tanto para os comerciantes de aspiração quanto profissionais que oferecem uma explicação em um estilo direto e acessível. Ele irá salientar com habilidade como as estratégias de negociação podem ser usadas para obter ganhos de aspectos como Volatilidade, Tempo de Decadência ou mudanças na taxa de juros. Ele também faz uso de novos gráficos e exemplos com discussões sobre como a aplicação adequada desses gregos pode levar à precisão de preços e negociação, ao mesmo tempo que oferece alertas para uma variedade de outras oportunidades.
Todos esses gregos de opções são interdependentes um do outro e desempenham um papel vital na determinação do preço de uma opção. Em um cenário de mercado crucial, são esses gregos de opções que precisam ser aproveitados e às vezes é o pulso comercial que pode decidir o curso futuro do investimento. Ele também oferece conselhos sobre investimentos a serem feitos através de spreads, paridade de call-call, opções sintéticas, volatilidade de negociação e negociação de opções avançadas.
Além disso, ele contém novas informações pertinentes sobre como a precisão no preço pode ser uma força motriz dos lucros obtidos.
Outros Livros que você pode gostar.
DIVULGAÇÃO ASSOCIADA DA AMAZÔNIA.
WallStreetMojo é um participante no Amazon Services LLC Associates Program, um programa de publicidade afiliada projetado para fornecer um meio para que os sites ganhem taxas publicitárias, publicando e vinculando a amazon.
Dheeraj Vaidya.
Trabalhou como JPMorgan Equity Analyst, ex-CLSA India Analyst; qualificação edu - engg (IIT Delhi), MBA (IIML); Este é o meu blog pessoal que visa ajudar estudantes e profissionais a se tornar incríveis na Análise Financeira. Aqui, compartilho segredos sobre as melhores maneiras de analisar Stocks, IPOs vibrantes, M e A, Private Equity, Startups, Valuações e Empreendedorismo.
Deixe uma resposta Cancelar resposta.
Cursos recomendados.
Postagens úteis.
O CFA Institute não endossa, promove ou garante a precisão ou qualidade do WallStreetMojo. CFA® e Chartered Financial Analyst® são marcas registradas de propriedade do CFA Institute.

A # 1 maneira de fazer renda semanal com opções semanais em qualquer condição do mercado.
Por Jack Carter, SuperiorInformation.
As opções semanais de negociação podem ser uma ótima maneira de gerar renda semanal consistente, mas a chave é aprender a trocar de maneira correta. Nesta discussão, você aprenderá como a maioria das pessoas troca opções semanais e por que elas falham. Em seguida, você aprenderá uma estratégia simples para negociar opções semanais que podem sempre colocar dinheiro em sua conta semanalmente.
"As opções semanais são o maior trocador de jogos para o investidor independente desde a invenção da Internet".
E agora, graças a três mudanças recentes no mercado de opções, você pode obter uma vantagem ainda maior. Aqui está o porquê. A primeira grande mudança:
A invenção das opções semanais. As opções normais estão listadas em meses. Você pode comprar e vender opções de estoque vários meses no prazo. As opções semanais expiram semanalmente. Essas opções semanais oferecem uma nova maneira de negociar. O volume de opções semanais aumentou. Quando as opções semanais começaram a tração em 2018, elas eram pequenas em escopo e volume. Mas, até 2018, o volume de opções semanais disparou. Isso lhe dá uma vantagem de liquidez. O número de ações com opções semanais disponíveis cresceu 200%. A lista de ações está no ponto em que agora você pode encontrar várias grandes operações de opções semanais, independentemente das condições de mercado.
Como resultado dessas mudanças, você obtém grande liquidez e oportunidades comerciais mais disponíveis com opções semanais.
Eu sou Jack Carter, e tenho mais de 30 anos e cerca de US $ 1 bilhão em experiência comercial. Fui treinado no World Trade Center em 1985. Troquei pelo maior mercado para cima e para baixo da história. Meu registro foi de mais de US $ 8 milhões em estoque em um dia.
Na minha carreira, fui corretor de bolsa, um fabricante de mercado NASDAQ, um comerciante de dia profissional e um gerente de hedge funds. Mas o mais importante, eu ensinei com sucesso comerciantes de 43 países para fazer negócios ricos em lucro. Eu não estou dizendo tudo isso para impressioná-lo, e sim para impressionar com você que isso é 100% real, e não algumas coisas hipotéticas que alguns inventaram, mas nunca ganharam dinheiro.
Agora descobri o que acredito ser a maior vantagem comercial para o pequeno homem desde a invenção da internet.
The # 1 Way to Make Weekly Income With Weekly Options!
Depois de perder meu próprio dinheiro no início de 1984 como corretor de ações, eu continuei a encontrar sucesso com opções depois de trabalhar como um comerciante de hedge funds. Desta experiência, posso poupar muito tempo e perder dinheiro agora.
Em algum momento de sua jornada, se você não for destruído ao longo do caminho, você descobrirá que definitivamente há ganhadores e perdedores no mercado de opções. A razão é porque as opções são um jogo de "soma zero". Mas é mais simples do que isso. Aqui está o porquê:
Quando você possui um estoque, você pode possuí-lo para sempre.
Mas quando você possui uma opção, só é bom por um certo período de tempo, até o vencimento. E a verdade dura e fria é que a maioria das opções expira sem valor.
A razão é, porque as opções compradoras ficaram sem tempo.
Isso significa que as opções que os compradores perderam todo seu dinheiro a maior parte do tempo.
O dinheiro real no mercado de opções está em opções de venda.
As probabilidades são a seu favor, simplesmente por ser um vendedor de opções.
As opções semanais oferecem uma vantagem enorme porque expiram todas as semanas.
Isso significa que você pode fazer renda semanal vendendo opções semanais que expiram sem valor.
Mas como você pode fazê-lo funcionar.
Há três partes disso.
Parte 1. O estoque Parte 2. As opções Parte 3. A estratégia - sendo pago.
Parte 1: os estoques.
Esta é a parte mais importante. Nem todas as ações possuem opções semanais disponíveis. E os que não são sempre bons de negociar.
Em primeiro lugar, queremos um estoque com opções semanais disponíveis que está em uma boa tendência. Tomamos a lista e analisamos cada estoque com opções semanais disponíveis e reduzi-las para três a cinco delas, que estão em boas tendências.
Parte 2: as opções.
Existem apenas dois tipos de opções, colocações e chamadas. E há apenas duas coisas que você pode fazer com opções - você pode comprar puts e chamadas ou pode vender puts e chamadas. Se você comprar uma opção de venda, você possui o direito de "colocar" o estoque para alguém no preço de exercício até o vencimento. Se você vende uma venda, vendeu alguém o direito de "colocá-lo" no preço de exercício até o vencimento.
Se você comprar uma opção de compra, você possui o direito de "chamar" o estoque no preço de exercício até o vencimento. Se você vende uma ligação, vende alguém o direito de "chamar" de você.
Parte 3: a estratégia.
Eu já lhe dei o segredo de milhões de dólares para ganhar dinheiro com opções - seja um vendedor de opções. A razão é porque a maioria das opções expira sem valor. A decadência do tempo é o que os faz expirar sem valor.
Então, nós ganhamos vendendo opções enquanto eles ainda têm algum valor de tempo, e nós ganhamos quando expirar sem valor quatro dias depois. Na maioria das vezes, o uso de opções de colocação funciona melhor. Quais as opções de venda expiram sem valor? A resposta simples é: qualquer opção de venda aos preços de exercício que estão "fora do dinheiro" no final do mercado todas as sextas-feiras.
Aqui está um exemplo.
Vamos usar um estoque chamado XYZ como exemplo. Se o preço das ações da XYZ fechar na sexta-feira acima de US $ 100 por ação, qualquer opção de venda com um preço de exercício inferior a $ 100 é "fora do dinheiro" e será inútil porque não há valor em possuir o direito de colocar o estoque para alguém em $ 99.50 ou menos, se a XYZ vale US $ 100 ou mais no mercado aberto.
Para ser pago todas as sextas-feiras, queremos vender opções de "fora do dinheiro" no início da semana, enquanto eles ainda têm algum valor de tempo, e deixá-los expirar sem valor para que possamos manter todo o dinheiro que fizemos vendendo a opção de venda. Vou dar-lhe dois exemplos.
O primeiro exemplo irá ajudá-lo a entender como as peças funcionam juntas e os princípios e conceitos envolvidos. A estratégia de opções semanais é um spread de crédito. Existem muitas maneiras de usá-lo. Há tantas maneiras de usar essa estratégia como você pode imaginar.
Mas aqui está a coisa, não é a estratégia que você usa, mas sim como você usa a estratégia. Descobri uma maneira de baixo risco de usar opções semanais para ficar rico lentamente com o tempo de decaimento, e assim é como fazê-lo passo a passo.
Antes de trocar, você sempre coloca os dedos no pulso do mercado. A razão é porque minha pesquisa prova que você pode aumentar as chances de sucesso em qualquer comércio em 85%, simplesmente, negociando na mesma direção que o mercado amplo. Se o mercado amplo é mesmo um pouco otimista, você usa a estratégia de propagação do touro, se for grosseira, eu uso a mesma estratégia em sentido inverso (chamada estratégia do urso.) Em seguida, concentre-se no estoque certo, e não nas opções. Em um mercado de alta, você começa com um estoque que possui opções semanais disponíveis, está em alta tendência e tem pouca volatilidade. Por outro lado, em um mercado de urso, você começa com um estoque que já está tendendo para baixo e tem pouca volatilidade. O próximo passo é ter uma "estratégia de saída". Sempre saiba como e quando sair se o comércio for ruim. Podemos "automatizar" toda a estratégia de saída com algumas ordens condicionais. Agora você verificou o mercado. Você encontrou uma tendência de estoque na mesma direção e você tem uma estratégia de saída para se inscrever depois de entrar no comércio.
Vamos assumir que o mercado é otimista. O próximo passo seria encontrar um estoque que seja mais otimista do que o mercado amplo. O próximo passo é encontrar uma opção de venda no estoque que você pode vender a um preço de exercício menor do que o preço das ações cairá nos próximos quatro dias.
Você vende uma opção de venda contra esse estoque para trazer em dinheiro, e, ao mesmo tempo, compre um preço de taxa inferior fixado como hedge. Muitas pessoas me perguntam: "Por que comprar o preço mais baixo para colocar como uma cobertura, por que não apenas vender peças nuas?"
Existem três razões para comprar o preço de ataque inferior colocado como uma cobertura.
Esta é uma grande coisa. O motivo para comprar o preço de venda mais baixo como hedge é: reduz o capital necessário para fazer o comércio. Se você vender coloca nua, é necessário que você tenha 50% a 100% do preço do estoque subjacente em dinheiro na sua conta. Ao comprar o preço mais baixo, o preço reduz o capital necessário para fazer o comércio.
O capital exigido agora é limitado à diferença nos preços de exercício das duas opções de venda vezes a quantidade de contratos de opções envolvidos. Então, onde um comércio que envolveu a venda de peças nuas exigiria US $ 250.000 em dinheiro na sua conta, você pode fazer um comércio coberto por US $ 2.500 ou até US $ 250.
Veja como você ganha dinheiro com essas duas opções.
Nós vendemos uma venda e compramos um preço mais baixo. Nós ganhamos mais pela colocação que vendemos do que gastamos na colocação de preço mais baixo que nós compramos, e a diferença é chamada de crédito líquido.
O crédito líquido é nosso lucro.
Aqui está um exemplo para ajudá-lo a entender os princípios e conceitos. Digamos que a ABC está mais tendendo. E digamos que ele é negociado em US $ 100 por ação. Na terça-feira, você vende o ABC semanal de US $ 90 com preço fixo e compre o ABC semanalmente $ 85 colocado como uma cobertura.
Quando você vende o ABC semanal de US $ 90 com preço de preço ajustado, você traz em dinheiro. Digamos que você vendeu o ABC $ 90 por US $ 1,00. Você vendeu alguém o direito de "colocar" o estoque para você em US $ 90 até a sexta-feira. Isso não acontecerá enquanto ABC permanecer acima de $ 90 até o fechamento de sexta-feira.
Ao mesmo tempo que você vende o ABC $ 90, você também comprará o ABC semanal $ 85 colocado como uma cobertura. Isso reduz drasticamente o capital necessário para fazer o comércio e limita seu risco. Digamos que você gastar .50 comprando o ABC semanal $ 85 colocados.
OK, neste momento você vendeu o ABC $ 90 por US $ 1,00. Você comprou o ABC $ 85 para $ 50, então seu crédito líquido é .50. Nesse caso, a diferença nos preços de exercício é de US $ 5,00, e digamos que você usou 10 contratos. Seu capital requerido é de US $ 5.000 e seu crédito é de US $ 500.
Esse é um retorno de 10% em uma semana!
Neste caso, a ABC é de US $ 100. Se a ABC permanecer acima de US $ 90 até o fechamento de sexta-feira, você ganhará $ 500 ou 10% na semana nesta negociação. Se o estoque subir, você ganha. Se o estoque vai de lado, você ganha. Se o estoque cair, você ainda pode ganhar. Enquanto você ficar acima de US $ 90, você ganha. Se o ABC cair abaixo de US $ 90, você perderá algum ou todo seu crédito líquido e algum ou todo o seu capital de $ 5.000 necessário para fazer o comércio.
Para evitar isso, você pode sair deste comércio a qualquer momento, mesmo antes do ABC cair abaixo de US $ 90, então você tem controle total. A melhor maneira de evitar uma perda é usar estoques que já estão tendendo mais e mais fundo do dinheiro, abaixo do preço atual do estoque, então você tem alguma "almofada" no caso de o estoque cair.
OK, vamos fazer uma revisão rápida.
Meus 7 passos simples para lucros de opções semanais ...
Passo 1: Obter a lista de ações que possuem opções semanais disponíveis.
Passo 2: Escolha um par de ações que você está pelo menos um pouco familiarizado.
Passo 3: veja um gráfico de seis meses em cada um dos estoques que você escolheu. O que você quer fazer é determinar, da melhor forma possível, a tendência pré-existente do estoque. Por exemplo, se a tendência do mercado amplo for aumentada e a tendência preexistente do estoque for boa e pareça boa ... então, e só então, eu vejo as opções semanais do estoque para ver se existe um comércio potencial.
Se você quiser, você pode usar alguns "critérios de tendência" para ajudá-lo a ver a tendência.
Este critério de tendência pode ser qualquer coisa que você deseja, que ajuda a identificar a tendência atual do estoque subjacente, porque a tendência atual do estoque subjacente é crítica. Algumas pessoas usam médias móveis, mas você pode usar o que você estiver confortável. Quando você encontra um estoque que está em uma tendência bem crescente e você pode ver claramente o suporte, então escolher as opções torna-se mais fácil.
Passo 4: depois de encontrar um estoque apropriado, olhe os preços de exercício abaixo do preço da ação atual, a um nível em que a ação provavelmente não atingirá na próxima semana. Você pode basear isso no "alcance verdadeiro médio" do estoque - ou, no entanto, você gostaria de.
Passo 5: Em seguida, entre em linha e veja as cotações de opções de venda ao vivo e semanalmente. Procure um spread entre duas opções de venda que têm preços de exibição abaixo do preço do estoque atual e níveis de suporte.
Procure também uma diferença específica nos preços das opções para criar uma receita líquida, obtendo mais para colocar você vendido do que o que você pagou.
Etapa 6: insira seu pedido usando uma "ordem limite" e aplique sua estratégia de saída ao mesmo tempo.
Passo 7: Sente-se, relaxe e deixe o tempo passar, como sempre acontece. Uma semana depois, ambas as opções expirarão e o "crédito líquido" que você aceitou pode ser transferido para sua carteira ou você pode deixá-lo em sua conta. Você decide!
Esta é a maneira # 1 de fazer renda semanal com opções.
A OFERTA ESPECIAL.
Aqui está algo que pode ajudá-lo ainda mais. Estou dando um webinar gratuito sobre esta estratégia. Você pode se registrar para participar do webinar nesta página -
Jack Carter iniciou sua carreira comercial como corretor de bolsa treinado em Wall Street em 1984. Mais tarde, fundou a Superior Information, uma empresa voltada para a publicação de informações opcionais sobre estoque e opções para comerciantes e investidores, em 1997.
Ao longo de sua carreira, ele também foi um Nasdaq Market Maker e um comerciante de "dinheiro rápido". Jack Carter também é conhecido como consultor superior. Ele tem clientes e clientes em todos os continentes e regularmente consulta com comerciantes e investidores individuais. Sua empresa agora tem uma equipe de contribuintes e melhores comerciantes que servem comerciantes de ações e opções e investidores com seus próprios serviços de negociação de ações e opções.
Como se aposentar em 5 anos ou menos em US $ 13.000 por mês,
Por Peter Schultz, Cashflow Heaven Publishing.
Retirar em cinco anos ou menos em US $ 13.000 por mês, isento de impostos é uma ideia bastante atraente e mdash, mas é possível? No Cashflow Heaven, isso é exatamente o que ensinamos. Nosso objetivo é mostrar-lhe como efetivamente e efetivamente gerar fluxo de caixa do mercado de ações, completamente livre de impostos. Uma vez que você aprende como fazer isso, você pode literalmente criar um rendimento e, talvez até o suficiente para se tornar financeiramente gratuito, de qualquer lugar do mundo você pode encontrar uma conexão com a Internet.
Agora, tão atraente quanto isso, você vai precisar de uma boa estratégia para que isso aconteça. A estratégia precisa ser segura e trabalhar de forma consistente para que você possa depender dela enquanto ainda fornece retornos extraordinários. A verdade é de US $ 13.000 por mês é uma ordem bastante alta.
E é uma tarefa especialmente assustadora para tentar gerar essa renda da maneira que a maioria das pessoas a faz. Se você se encontrou com um consultor financeiro profissional, você sabe que pode ser uma experiência bastante sóbria. Por exemplo, se você quiser gerar US $ 13.000 por mês, ele chega a US $ 156.000 por ano (US $ 13.000 por mês x 12 meses).
O investimento convencional para aposentadoria exige muito dinheiro e dinheiro, talvez muito dinheiro.
A taxas de juros convencionais, você vai precisar de muito dinheiro para gerar esse nível de renda e dinheiro, talvez mais do que você. Por exemplo, a taxa de juros da dívida do Tesouro a 10 anos está abaixo de 2% - e o rendimento de dividendos no S & P 500 também é de cerca de 2%.
Então, a uma taxa de retorno anual de 2%, você vai precisar de US $ 7.800.000 para gerar US $ 156.000 por ano. Essa é uma enorme quantidade de dinheiro. Se você tiver quase oito milhões de dólares, parabéns. No entanto, você não precisa ser bom em dados demográficos ou estatísticos para saber que a maioria não é. Se você estiver lidando com algo menos do que isso, você precisa obter muito melhor do que os retornos convencionais.
Agora, talvez você já seja um investidor experiente, talvez você esteja em alguns estoques de dividendos de maior remuneração que geram 5% ao ano e o limite superior de ações de dividendos típicas. Mas mesmo em 5%, você precisará mais de US $ 3 milhões para gerar US $ 13.000 por mês. Como você pode ver, nos rendimentos de hoje e nas taxas de juros, você precisa de uma enorme quantidade de dinheiro para criar uma renda realmente boa.
Você não precisa ficar pendurado no valor de US $ 13.000 por mês - talvez você não precise de muito dinheiro, talvez você precise de muito menos. Nós estamos usando isso como um exemplo, porque esse é um montante que a maioria das pessoas pode viver com bastante facilidade - se você manter suas viagens para o Starbucks no mínimo!
Para atingir nosso objetivo, precisamos obter retornos substancialmente melhores do que o que oferecem as estratégias convencionais. A maioria das pessoas tem fundos mútuos, juntamente com alguns estoques de dividendos, mas estão compreensivelmente insatisfeitos com seus retornos e querem fazer melhor.
Você pode ser um indivíduo que realmente investigou o comércio e talvez faça muitas negociações neste momento. Algumas pessoas são mesmo negociadas dia. O problema com o comércio ativo é que você pode obter resultados mistos. Muitos comerciantes eu falei com um passo a frente e dois passos para trás. Você pode ter perdas, e pode ser bastante estressante. Muitas vezes, o mercado lança algumas bolas curvas bastante frustrantes.
Então, mesmo se você é um comerciante ativo e aproveite, olhe esse método porque é uma forma de gerar fluxo de caixa excelente e freqüente que tende a aumentar sua conta mais rapidamente do que qualquer outra estratégia que eu tenha visto e mdash; e o melhor A notícia é que você não precisa se preocupar tanto. Se você é um comerciante ativo, isso sozinho será uma mudança refrescante. No mundo dos investimentos, no entanto, sempre há incerteza, e se você estiver negociando, você sabe disso. Precisamos tanto quanto possível para nós, e esse plano tem uma probabilidade matemática de ganhar, que é superior a 80% em cada comércio que você coloca.
O truque com qualquer investimento é tentar obter a maior quantidade possível de retorno para a menor quantidade de risco. E isso é o que essa estratégia fornece e alta probabilidade e altos retornos. A maioria dos conselheiros de investimento diz-lhe que o & rsquo; s impossível; para obter altos retornos você deve assumir maior risco & mdash; mas isso não é verdade se você tem uma estratégia que fornece uma vantagem matemática irresistível.
Para obter maiores devoluções mais seguras e mdash; Obtenha uma fórmula vencedora do Prêmio Nobel que trabalhe para você.
Então, como você engenhe altos retornos e uma alta probabilidade de ganhar? Estamos baseando nossas expectativas em uma fórmula que é tão notável que ganhou o Prêmio Nobel em 1997 para os matemáticos que a descobriram.
A fórmula foi realmente desenvolvida no início dos anos 70, e tornou as opções padronizadas e o mercado de opções modernas possível em 1973. Essa fórmula é chamada Black-Scholes Options Pricing Model & mdash; e aqui é o que parece:
Agora, se você está pensando que parece muito complicado e se perguntando como você vai descobrir isso - não se preocupe, não é o que você precisa. A boa notícia é que você não precisa saber todos os funcionamentos complexos do motor de combustão interna para conduzir seu carro para o banco e mdash, e é a mesma idéia aqui. Você só precisa saber o suficiente para aproveitar isso.
Nós iremos usar esta fórmula para empilhar as probabilidades a nosso favor, e para configurar uma expectativa matemática de ganhar a maior parte do tempo. A chave para usar esta fórmula para nossa vantagem é vender opções em vez de comprá-las.
Isso entra em uma área realmente interessante da psicologia. A maioria das opções que os comerciantes estão comprando opções por uma razão simples - eles estão procurando um home run. Eles querem dobrar ou triplicar seu dinheiro em um período muito curto de tempo. E a verdade é que, se você comprar opções, você receberá grandes vencedores.
Mas há um problema com essa abordagem. Se você conversar com um monte de comerciantes de opções, eles normalmente vão te dizer que as coisas iam muito bem por um tempo e, de repente, explodiram sua conta. Eles perderam todo o seu dinheiro.
Uma coisa engraçada acontece no mercado de ações: às vezes as coisas que você acha que vão acontecer, não. Você recebe surpresas. O mercado gira. Isso inverte. O Fed faz um determinado anúncio. A empresa na qual você está apostando sai com um aviso, ou seja o que for. Tudo o que você pensou que iria acontecer não era - e isso é o que faz com que as opções de compradores sejam quebradas.
Quando você se torna um vendedor de opções, você está no lado oposto desse comércio, então as chances são consideráveis ​​a seu favor. Muitas surpresas podem acontecer e você ainda pode ganhar dinheiro. É o que eu adoro sobre as opções de venda. Eu já fui um comerciante de opções há muito tempo e ainda ocasionalmente comprei uma opção quando há uma configuração muito boa e mdash, mas a grande maioria das vezes eu estou oferecendo opções porque as chances são tão empilhadas em seu favor, você pode realmente estragar e ainda sair bem.
Quando falamos sobre opções de venda, não estamos falando de chamadas cobertas ou vendendo nus. A estratégia em que eu falo é vender spreads de crédito. Quando você vende um spread de crédito, você aceita dinheiro de imediato e é muito inspirador ver que o dinheiro bateu em sua conta imediatamente.
Um spread de crédito é simplesmente vender uma opção e depois comprar outra opção para hedge. A opção que vendemos é mais valiosa do que a que compramos para criar um crédito em nossa conta. Um crédito é o dinheiro que você pode usar para qualquer coisa que você quiser, para comprar as coisas que você precisa, ou para construir em sua conta até mesmo grandes lucros.
O estoque está em 107 e nós vamos vender uma opção de venda para baixo em 99 e nós também vamos comprar outra opção como uma cobertura abaixo dela em 98. Isso limita nosso risco apenas à distância entre eles, e neste caso, isso é apenas um dólar.
Nós vendemos os 99 pontos por 30 centavos e compramos os 98 pontos por 23 centavos e, como você pode ver, a linha de chegada está em 28 de outubro. Então, neste caso, temos cerca de três semanas até o vencimento . Uma das belezas desta estratégia é que você sempre sabe onde está a sua linha de chegada. Em algum momento, em um futuro não muito distante, essas opções deixarão de existir. E se esse tempo chegar e o estoque não for inferior a 99 & mdash, então as duas opções expiram sem valor. E se você vender esses spreads corretamente, isso é exatamente o que acontece na grande maioria do tempo.
Se você pedir aos compradores de opções especulativas como eles perderam dinheiro, eles quase sempre vão te dizer que sua opção ficou sem tempo antes que o estoque pudesse se mover em sua direção. Quando isso acontece, o vendedor de opções é aquele que ganha o dinheiro. Aquele que ganha a maior parte do tempo, e aquele que queremos ser.
Se vendemos 99 pontos para 0,30 e compremos as 98 posições para .23, coletamos uma rede de 0,7 centavos naquela troca e $ 700 para 100 contratos. Para descobrir nossa taxa de retorno, dividimos esse crédito .07 por nossa possível perda. O máximo que você pode perder é a distância entre as greves, neste caso, que $ 1, mas nós já tomamos sete centavos, então o máximo que podemos perder é de 93 centavos. Se dividirmos sete centavos por 93 centavos, é um retorno de 7,5% antes das comissões. Por três semanas de tempo, esse 2-1 / 2% por semana. Se você sair da sua calculadora e descobrir o que 2 & frac12;% por semana se acrescenta ao longo do tempo, você pode se tornar extremamente rico negociando essa estratégia.
Esses retornos podem acumular-se muito rapidamente. É como a antiga ilustração de composição com o tabuleiro de xadrez onde você tira um centavo e coloca-o no quadrado e você vai ao próximo quadrado e dobra-o e vai para a próxima praça, então, dobro, e então continue fazendo isso por o resto dos quadrados no tabuleiro.
Essa é a maneira como esses retornos de composição funcionam e mdash, você ganha dinheiro com o dinheiro que você acabou de fazer. Recebemos alguns retornos bastante decentes, então lembre-se, as pessoas esperam ganhar 2% ou 3% do seu dinheiro por um ano com títulos e ações de dividendos regulares. Estamos falando sobre fazer 7,5% em apenas três semanas!
Você também pode ir acima do estoque e fazer o mesmo com um spread de chamada e receber mais 7,5%. Agora nós somos até 15% por essas mesmas três semanas de tempo. Nós temos muito espaço para que o estoque se mova, mas não muito tempo para fazê-lo, então você tende a ganhar esses negócios a maioria das vezes.
Se você tem um estoque que está subindo, você quer vender colocar spreads. Se você tem um estoque que está indo para baixo, você quer vender spreads de chamadas. Mas, muitas vezes, o estoque está se movendo para cima e para baixo dentro de uma gama para que possamos vender os spreads, coletar um retorno duplo e ter esse estoque permanecer dentro do intervalo que definimos com os dois que expiram sem valor.
Quando vendemos os spreads de chamadas e colocamos spreads no mesmo estoque, eles são chamados de & lsquo; wings, & rsquo; e todo o comércio é chamado de Iron Condor.
Você pode ver como perdoar esses negócios é porque nos estamos mantendo longe do preço das ações e dando a sala de estoque para se mover. O estoque pode subir um pouco, pode diminuir um pouco, pode vacilar e você ainda acaba ganhando.
Isso parece bom, mas como você sabe o que suas chances de ganhar são?
Você pode olhar para o comércio acima e pensar que as chances de ganhar são muito boas e mdash, mas como você sabe? Bem, uma das coisas boas sobre as opções é que eles são baseados em uma fórmula matemática. Então, sempre que queremos vender uma opção, podemos ver instantaneamente quais são as chances de que expirarão sem valor. Essa é uma das vantagens realmente legais desta estratégia e não é uma experiência que não conheço em qualquer outro lugar que você possa fazer.
Nosso corretor favorito para esta estratégia é o Thinkorswim, porque eles têm ferramentas analíticas tão boas e uma plataforma de negociação tão grande. Felizmente, com um pouco de orientação, sua plataforma não é difícil de usar, na verdade, eu vou mostrar um pouco disso aqui:
Esta é a plataforma de negociação no thinkorswim, e se você olhar para a coluna na extrema direita, você verá um título que diz & lsquo; Prob OTM & rsquo; & mdash; isso significa & lsquo; Probabilidade de estar fora do dinheiro & rsquo ;. Em outras palavras, ele conta a probabilidade matemática exata desse comércio, porque se a greve vendida expirar para fora do dinheiro, o vendedor de opções ganha.
Uma das setas vermelhas na plataforma acima indica o preço de ataque 98 e o outro aponta para o preço de exercício 99. Queremos nos concentrar no preço de exercício 99 porque aquilo é o que vendemos. Se seguimos a seta vermelha até a coluna da extrema direita, veremos que a probabilidade de esta greve ter expirado fora do dinheiro é de 88,96% & mdash, então essas são nossas chances de ganhar - o que é muito alto.
É interessante que essas probabilidades realmente tendem a se desempenhar no longo prazo, o que faz com que suas chances de ganhar perto de nove das 10 negociações. O que é fantástico, mas mesmo nos negócios que se tornam ameaçados, há coisas que podemos fazer para corrigi-los quando eles vão contra nós.
Troque com Confiança Sabendo que você pode consertar negócios que não estão sendo elaborados.
Nós chamamos essas pequenas correções & ldquo; ajustes & rdquo; e eles lhe dão uma segunda chance de ganhar se o comércio não funciona pela primeira vez. Todo mundo sempre está muito interessado em ajustes porque eles lhe dão uma espécie de & ldquo; sai do cartão livre da prisão; onde você pode consertar aqueles em cada 10 ou duas das 10 negociações que estão funcionando.
Saber como ajustar dá-lhe muita confiança, o que é importante se você estiver tentando usar esta estratégia para se aposentar.
Eu sei que isso parece louco, mas às vezes eu aceito um comércio que precisa ser ajustado porque diz 2 coisas:
Número 1, vendemos perto o suficiente para o subjacente para ter que ajustar de vez em quando. & ldquo; Selling close & rdquo; significa que estamos trazendo mais dinheiro. Em outras palavras, estamos bem naquela borda onde estamos trazendo a quantidade máxima de dólares e ainda tentando minimizar nosso risco. Quando você faz isso, quando você vende um pouco mais perto do subjacente, de vez em quando você vai ter que se ajustar, mas isso está bem, porque nós temos algumas ótimas maneiras de fazer isso.
Número 2, Temos os meios para ajustar a nossa saída de quase qualquer situação. Isso faz com que você se sinta bastante confuso na negociação dessa maneira. Agora eu só quero ser claro por adelantado, é possível perder spreads de crédito comercial. O mercado pode fazer coisas loucas, então é bom saber que, mesmo no pior dos casos, o valor que você pode perder é absolutamente limitado e é por isso que compramos essa opção de hedge para limitar nosso risco. Mas em qualquer situação normal do mercado, mesmo que sua propagação esteja superada, nós temos maneiras de nos ajustar para melhorar o comércio.
Então, na grande maioria do tempo, você pode esperar para ganhar usando esta estratégia, mas é importante entender que existe risco na negociação, mas nós iremos empilhando as chances a seu favor, tanto quanto possível.
Parece bom. Mas é que alguém realmente faz isso com sucesso no mundo real?
Sim & mdash, muitas pessoas estão tranqüilamente transformando os mercados usando esta estratégia com grande sucesso. Mas ninguém fala sobre isso porque todos querem vender você sobre a idéia de fazer opções de compra de lucros no tamanho da loteria. Mas uma vez que você descobrir o que realmente está acontecendo, você perceberá que o dinheiro real está sendo feito pelos vendedores de bilhetes de loteria.
Nós mostramos as pessoas como vender spreads de crédito com êxito desde 2018, e nós temos muitas pessoas que são verdadeiras crentes & mdash, eles nos dizem com grande convicção que eles não iriam trocar de outra maneira.
Quero compartilhar um e-mail que recebi de um de nossos assinantes. Eu simplesmente adoro a atitude e atitude deste homem, o nome dele é Bob Milota. Ele é o tipo de cara que realmente recebe a estratégia. Ele é um engenheiro aposentado para que ele entenda números e probabilidades e mdash; Bob é um cara inteligente.
Depois de fazer muitos tipos diferentes de negociação, ele decidiu que isso é tudo o que ele quer fazer agora. Isto é o que Bob diz: "Como prometido, aqui estão os resultados da minha negociação para o ano. Eu quase tive uma temporada invicto no meu comércio de spread de crédito de alta probabilidade este ano. Infelizmente, sofri a minha primeira perda no ano há uma semana. Meu registro até agora para o ano é, 13 spread de proporção, tudo feito para um crédito. Eu troquei oito condores de ferro, dois dos quais consistiam em três spreads de crédito, porque eu encerrei o lado do vencedor e entrou. Além disso, cinco spreads de crédito único, um deles é a perda acima mencionada. & Rdquo;
Isso equivale a 25 vitórias e uma perda, que é uma taxa de sucesso de 96%. & Rdquo; Ele continua dizendo: "Eu fiz um total de US $ 19.126, fazendo $ 1.594 por mês e com uma média de retorno de 9,5% por mês, incluindo todas as comissões e perdas."
Isso é maravilhoso para Bob e para aqueles que gostam dele. Conheço as pessoas que estão ocupando um segundo emprego para ganhar mais US $ 500 por mês, mas Bob, com alguns cliques no mouse, está fazendo muito mais. Além disso, ele diz que é um pouco divertido - e eu concordo. Ele diz que o mantém afiado e isso o interessa. Ele está fazendo cerca de US $ 1.600 por mês e esse montante está aumentando constantemente. E nós temos pessoas que estão fazendo muito melhor do que isso.
Então, os retornos estão lá e sua probabilidade de ganhar é alta e mdash, mas podemos fazer ainda melhor?
Construir sua conta de forma rápida e consistente é um grande benefício e mdash, mas como podemos fazê-lo sem impostos?
Há uma conta especial onde podemos trocar esses spreads de crédito para que eles possam potencialmente construir até o infinito sem ter que pagar QUALQUER imposto sobre os lucros e o hellip; Ever!
Essa conta especial é chamada Roth IRA.
Esse tipo de IRA tem algumas vantagens especiais que o tornam perfeito para negociar spreads de crédito de alta probabilidade. Aqui as características de um Roth:
As contribuições não são dedutíveis e mdash, no entanto, e hellip; Você pode contribuir até $ 5500 por ano com menos de 50 anos e $ 6500 com mais de 50 anos. As contribuições diretas para um Roth IRA podem ser retiradas sem impostos a qualquer momento. Os ganhos podem ser retirados sem impostos e sem penalidade após os 59 anos de idade e frac12 ;. As distribuições de um Roth IRA não aumentam sua receita bruta ajustada, então esses ganhos não aumentam sua faixa de imposto em seus outros rendimentos. O Roth IRA não exige distribuições com base na idade. Todos os outros planos de aposentadoria diferidos exigem retiradas em 70 e frac12 ;. Ao contrário das distribuições de um IRA regular, as distribuições de Roth qualificadas não afetam o cálculo de benefícios de segurança social tributáveis. Os ativos em um Roth IRA podem ser transmitidos aos herdeiros. Os usuários únicos podem fazer até US $ 110.000 para se qualificarem para uma contribuição total e podem fazer US $ 110.000 para US $ 125.000 para serem elegíveis para uma contribuição parcial. Os clientes comuns podem fazer até US $ 173.000 para se qualificarem para uma contribuição total e US $ 173.000 e US $ 183.000 para serem elegíveis para uma contribuição parcial.
Como você provavelmente observou a partir da lista acima, a característica mais convincente de um Roth é que você pode construir qualquer quantidade de riqueza na conta - e, enquanto as distribuições forem tomadas após a idade de 59- e frac12 ;, o dinheiro que você retirar é completamente livre de impostos.
Combine essa enorme vantagem com uma estratégia que ganha consistentemente dinheiro e você tem um plano para criar uma aposentadoria confortável, não importa onde você esteja agora.
Então, suas chances de ganhar são excelentes e agora você tem uma maneira de aumentar esses lucros sem impostos e mdash; Mas quanto podemos esperar?
Normalmente, disparamos para retornos de 15% a 25% por apenas duas semanas de tempo. Mas é importante perceber que deseja reter cerca de um terço da sua conta em dinheiro para recompras e ajustes, então você não está recebendo esses retornos em toda a conta. Além disso, apesar dos nossos melhores esforços, haverá perda de negociações e mdash; é assim que a negociação funciona, então devemos fator isso.
Negociar essa estratégia com nossa probabilidade de ganhar geralmente retorna cerca de 20% a cada duas semanas. Agora, se você é um comerciante especulativo que talvez não pareça muito e mdash, mas é quando você considera sua relação de vitória. Se você estiver consistentemente fazendo esse tipo de dinheiro a cada duas semanas, você será muito rico dentro de apenas alguns anos.
Mas deixe-nos dizer que você é um pouco céptico sobre esses retornos. Deixe-nos dizer que no mundo real algo sempre acontece, e nossa taxa de retorno teórica não se materializa.
Deixe-nos dizer que tudo o que você pode gerar é apenas 5% por mês e mdash, não 20% a cada duas semanas, mas apenas 5% por mês & mdash; que cerca de um quarto do que podemos esperar matematicamente mesmo com factoring em perdas e segurando uma parcela da conta em dinheiro.
Se o máximo que podemos colocar em um Roth é de US $ 6.500 por ano e mdash, e nós fielmente colocamos isso em cada ano & mdash, o que sua conta se converte em & ldquo; just & rdquo; 5% ao mês? Aqui é o que a sua conta parece se você investir US $ 6.500 por ano e obter 5% ao mês durante um período de cinco anos:
Agora eu percebo que o mundo real é diferente do mundo da calculadora e, por vezes, você será melhor por mês e, às vezes, você fará uma pior & mdash; E se você chegar perto?
Mesmo com essas projeções modestas no final do ano 5, sua conta cresceu para mais de um quarto de milhão de dólares! Nesse ponto, você pode começar a viver alguns dos seus lucros e ainda ver a sua conta crescer. E a coisa inspiradora é tudo que levou foi um investimento de US $ 6.500 por ano e um montante que a maioria das pessoas pode salvar ou já ter.
O que significa que você provavelmente não está a mais de cinco anos de distância de uma aposentadoria confortável e, talvez, mais cedo, se as necessidades mensais forem menos, tudo o que você precisa é um pouco de saber-fazer para que funcione.
Eu criei uma apresentação completa sobre como negociar essa estratégia. Você verá nossa maneira favorita de ajustar um spread se ele estiver se movendo contra você, então você nunca precisará se preocupar com as reversões de estoque. Eu também mostrar-lhe-ei mais exemplos reais de como configurar seus negócios para que você obtenha o conceito.
Além disso, eu irei apresentá-lo a outros que estão negociando dessa maneira, incluindo meu primo Ralph em Chicago e uma senhora que está gerenciando um fundo que faz milhões de dólares por ano, vendendo opções. Então, você poderá ver esse conceito funcionar, independentemente do tamanho da sua conta.
E eu vou ver a prova e mdash; você receberá um link para entrevistas com ela onde você pode ver o que ela está fazendo. Eu garanto que você vai se inspirar.
Eu acredito tão fortemente que esta estratégia pode fazer uma mudança benéfica em sua situação financeira que eu quero que você acesse esta apresentação especial de graça. É só cerca de 60 minutos, mas pode mudar sua vida.
Uma vez que você se registre, eu também enviarei as nossas atualizações de terça-feira à noite para que você possa ver por si mesmo como esses negócios funcionam no mundo real.
CLIQUE AQUI para se inscrever para a apresentação completa. Você poderá controlar a apresentação com controles avançados e atrasados ​​e um botão de pausa para que você possa tomar tudo em sua própria velocidade e mdash, e até mesmo tomar notas, se quiser.
E uma vez que você vê este conceito, se você tiver dúvidas, pode ligar para o nosso escritório gratuitamente no 1 877 507-7878 ou envie-nos um e-mail para customerservice @ cashflowheaven.
Eu realmente acredito que qualquer pessoa que siga minhas instruções pode fazer dinheiro negociando dessa maneira, mesmo que você tenha tido poucas negociações de sucesso no passado. Se você assistir apenas cinco minutos, eu suspeito que você estará assistindo o assunto inteiro, na verdade, você pode até ter um pequeno problema para dormir porque as matemáticas e as probabilidades são tão atraentes, mesmo começando com uma conta bastante pequena.
Então, mais uma vez, CLIQUE AQUI e espero mostrar-lhe uma maneira pouco conhecida, mas incrivelmente eficaz, de criar um nível de fluxo de caixa que torne mais possível que se aposentar em seus próprios termos.
Mantenha o bom trabalho, e eu espero ver você dentro da apresentação,
Peter Schultz has been showing self-directed investors how to trade successfully since 1996, and is a nationally known speaker on options trading, the author of Passage to Freedom, The Options Success Trading Package, The Winning Secret Trading Package, The Explosive Profits Package and The Greatest Options Strategies on Earth. He has also written several important short reports on innovative options techniques, and is a popular guest on radio and television talk shows pertaining to trading and the financial markets.
Fascinated by the idea of asset-produced monthly income, Peter founded Cashflow Heaven Publishing in 1999 to help people obtain a better lifestyle through trading and investing strategies designed to produce exceptional monthly returns.
Peter graduated in 1982 from Southern Oregon University with a Bachelor of Science degree in Business with marketing and finance concentrations. He is happily married with three children and makes his home in Ashland, Oregon. “on the eastern shores of Bear Creek somewhere north of Siskiyou Pass.”
Harnessing Volatility for Income.
By Steve Smith, YoloPub.
In the month since July 12 when the S&P 500 Index finally pushed to a new all-time the index has been essentially sideways causing both real and implied volatility readings to drop to historically low levels. This volatility crush presents a significant challenge to option traders looking to generate income.
But one instrument that can be harnessed to deliver reasonable returns over time are those related to market volatility itself; namely VIX related options.
Before getting to the specific strategies a little background on the nature and nuances of these products are in order to make sure we understand statistics and structure the drive the behavior of securities and options tied to implied volatility.
The Chicago Board of Options Exchange created the its VIX Index back in 1992 as a means of measuring the 30-day implied volatility of options on the S&P 500 Index. The goal being to provide a snapshot of how much people were willing to pay for options as an expression of expected price movement of the broad market. It quickly was given the “fear gauge” moniker given VIX tends to rise during market sell-offs as investors are willing to pay higher premiums to protect their portfolios during sell-offs.
But it wasn’t until 2004 when futures contracts based on the index was launched that one could actually trade the well-known Futures were subsequently followed in 2009 by Exchange Traded Notes such as iPath S&P 500 VIX Short-Term (VXX) and the Velocity Shares 2x VIX Short Term (TVIX) and their related options.
The timing was of the 2009 launch was both fortuitous and unfortunate. The former for exchanges such the CBOE and issuers such as Barclay’s as this new “asset class” for hedging have become wildly successful in terms popularity, assets under management and trading volume.
But for uninformed investors that thought they could own these as long term hedge VIX related ETPs have been an unmitigated disaster.
For example, the VXX has declined by 99.6% since inception as its shares, which have undergone five 4:1 reverse splits, have sunk from $32,000 to the current $36 on a split adjusted basis. That’s some $5 billion in value that’s been vaporized.
Statistics and Structure.
As we’ll see these can be tricky to trade, and are best used for shorter time frames. Basically; VXX is a chimeric creature; it’s structured like a bond, trades like a stock, follows VIX futures, and decays like an option. But once understand some of the basic concepts they can be used for fairly predictable profits.
Some important points:
The VIX is mean reverting statistic. Its 20-year mean is 18.8. The VIX “cash” Index cannot be traded directly. The daily change in VIX has had a -0.76 correlation to the daily change in SPY since Jan. 30, 2009. Meaning every $1 change in the SPY the VIX will move inversely by approximately 0.75. On average VXX moves only 55% as much as the VIX index. The VXX will loss at the average rate of 4% per month ( 30% per year ) Ceteris paribus. All else being equal.
This last item, that is the downward drift is in the value of VXX , is what we want to focus on for harnessing profits in trading its options.
The VXX ’s goal is to maintain a 30-day measure of implied volatility. Since it can’t own “cash” VIX is constructed through the purchase of futures contracts. It uses a balance of the front two month contracts. Each day it must be rebalanced, that is sell some of the front month and buy some of the second month to maintain the 30-day weighting. This is where it gets good.
The term structure in normal volatility environments one in which later dates trade at a premium or higher prices. This is known as contango and comes from the notion that given a longer period of time the higher the probability of large price change or increase in volatility.
A normal cantango term structure can be seen here:
Under these circumstances VXX suffers from negative roll yield when the CBOE VIX futures curve is in contango. Each day the VXX Fund must “roll” its futures to rebalance to the later contract and as the expiration date nears, it is forced to sell its closest to expiry contracts and buy the next dated contracts. The purchases are often at higher prices if the curve is in contango, thus losing the spread amount between the two contracts that are rebalancing.
There are some periods when volatility spikes higher and the near term futures will trade at the premium to the later dates on the; this is known as ‘backwardation.’ It is based on the notion that at some point in the future volatility will subside back to normal levels. Again, the concept of VIX being mean reverting.
During the financial crisis the VIX hit extreme levels and the futures went into steep backwardation as can be seen below.
Even in the above backwardation in which the near term futures are now at a premium there is downward pressure on the futures as must ultimately converge towards the “cash” VIX which in this instance trade at a discount.
During the financial crisis the VIX futures remained in backwardation for an extended period of nearly 8 months, but typically these spells are much shorter and usually last just a few days to a week or two. Again, the notion being that eventually VIX reverts to its mean near the 20 level.
So, even though the rates of decay in the VXX can vary depending on the overall movement of the SPY and the term structure of the VIX futures, it definitely heads lower over time. The chart below give a graphical history of their decay rates. Each data point is computed using the cumulative gain or loss over the previous six months and a monthly compounding period. None of these ETPs existed before 2009 (the first one, VXX started in January 2009), so the data prior are based on a model from the CBOE.
Trade One: Catch the Drift.
Now, given the above one might ask, “why can’t I just short the VXX or sell calls, sit back and watch them go down?”
The issue is when volatility spikes in volatility, which it does inevitably and unexpectedly 3-4 times a year, the move tend to be vicious with 30%-50% increases within a matter of days out not out of the ordinary.
That might work for an institution that can do some sophisticated multi-market hedging or a deep pocketed investor with a high risk tolerance who could ride out the pain but for most of us such a move could a create a loss wiping out several expiration cycles of gains.
What if use a spread to limit risk? We are not the first to think this way and the option prices reflect the known risks and pricing behavior. The problem here is the drag of cantango decay is well known and fairly well priced into the options.
For example, with the VXX trading $37.30 the 38/40 call spread (1.8% out-of-the-money) and $2 wide between strikes with 30 day’s until expiration would be worth approximately $0.50.
Conversely a similar vertical put spread, the 34/36 put Spread (3.4% out-of-the-money) trades at $1.00 or double the value despite it being even further out of the money.
The conclusion being this “Decay Premium” is priced in and generally speaking basic vertical spreads are not the most efficient way to make a bearish speculation.
My approach is to use a butterfly spread as a lower cost, higher reward way to target the expected drift lower.
A standard butterfly spread uses a 1x2x1 construction. On a long butterfly you buy the outside or “wings” and sell the middle strike or “body.” The maximum profit is realized if shares of the underlying at the middle strike on expiration.
Based on the knowledge the VXX can be expected drift approximately 4%-5% lower per month all else being equal I want to target the $33 level (a 10% decline from the current) in 60 days.
In mid-August with the VXX trading around $37.30 the specific trade would look like:
-Buy 10 contracts October 36 Put.
-Sell 20 contracts October 33 Put.
-Buy 10 contracts October 30 Put.
For a $0.35 Net Debit or $350 for the 10x20x10 contract position.
As you can see from the risk graph below the maximum loss is the cost ($350) and would be incurred if VXX is above $36 or below $30 at the October expiration.
The maximum profit is $2,650 and would be realized if shares are at $33 on expiration.
The presents us with a very attractive 7.5x profit to risk ratio.
Now, it is unlikely VXX will be exactly at $33 on expiration but given the known downward directional bias there is a high probability that it be within the profit zone of $30.40 and $35.70.
And given the attractive risk/reward profile this a strategy when can repeat on a three to four week expiration cycle on the expectation that over time the downward drift of the VXX will land you in the profit zone more often than not.
Trade Two: Mean Reverting Trade: Sell Call Spreads.
My other approach is based on the concept volatility is mean reverting and that spikes higher will be relatively short lived.
It needs to applied on a very selective basis only when a certain set of criteria are met. Nomeadamente:
The VIX has climbed at least 35% within the past 5 trading sessions The VIX is above 25% level Implied volatility of the VIX or VXX options is above the 95% level.
As you can see these criteria often coincide and typically only occur 3-4 times a year.
If the above situation presents itself then:
Sell a call credit spread in which:
The lower strike sold is at least 10% out-of-the-money. Two - three weeks until expiration. The Net Credit is at least 30% of the width between strikes (ie $0.30 per $1.00 wide).
Over the last 20 occurrences in when the above criteria have been met this strategy has delivered the maximum profit 19 times. The lone loss was incurred during the September, 2018 when the sequestration led to a government shutdown. .
Trading volatility products can be tricky but if armed with the knowledge of how the price and products behave can be profitable when the appropriate strategies are applied.
Learn How to Trade Options Simply, Effectively and Profitably.
Stop wasting time using bad methods for finding trades. Put that time back into the enjoyment of your life A trick to get rid of low probability trades will make you more successful The one key component you need to be more profitable no matter what you trade.
Steve Smith is an expert options trader with 25 years’ experience in the markets.
Steve was a seat-holder of the Chicago Board of Trade (CBOT) and the Chicago Board Option Exchange (CBOE) from 1989 to 1997. He joined YOLO publishing in 2018 and is currently the editor of The Option Specialist and runs the 20K Portfolio Program, which provides all types of options trades for all types of traders.
The 4 Step Trading Process.
By Sean Kozak, GoldenZoneTrading.
In the following video Sean Kozak, founder and head trader at the Golden Zone Trading, walks you through his 4-step trading process during a recent live trade. We use this process to help deal with market volatility while trading a rules based strategy. We’ve outlined the play-by-play explanation of each step below for your convenience.
# 1. Identify Directional Bias.
When entering into a trade, you will first need to assess the direction of the market. We encourage all of our traders to trade WITH the markets instead of against it, as we find this makes trading much simpler. We assess market structure, order flow and volume while using scanners to identify sentiment prior to trading. Keep in mind, we avoid trading into news at all costs, as this poses unhealthy trading climates.
Once you’ve determined the direction of the market, you’ll want to identify your entry point for the trade. Whether buying in demand or selling in supply, it's all relative to our directional bias determined in step #1. It's important to have a variety of setups to choose from, so that you can adjust the trade choice based on market conditions. We implement various trades that can be used on both trending an oscillating markets.
Planning the trade involves mapping out several aspects of the entry, exit, probabilities and qualifiers. Prior to execution, we always approach the trade from a proactive state not a reactive state. This makes for less emotional interference while providing a stronger trading plan for entry and exits. Sometimes the market will allow for ample time to asses trade planning while other times we will be forced to make a quick decision. Knowing your strategy and practicing beforehand makes for steady aim!
It can be argued that trade management is the most important part of any trade, because it’s the exit that gets you paid! The management phase involves two aspects:
● Managing the stop loss and targets for risk while attempting to lock in as much profit as possible, and.
● Managing your emotions and expectations of the trade based on what the market is actually showing you is possible at that time.
It's important to accept hitting base hits is just as important as home runs. We will trade for small wins, large wins, breakevens as well as small losses, BUT NEVER LARGE LOSSES !
In conclusion, this 4 step trading process is the backbone to how we prepare for our trading day. Without structure or a plan of attack it's extremely hard to trust your abilities to remain consistent.
Join us in our live Trade Room to see how we trade every Wednesday and Thursday from 9:00 AM to 11:30 AM ET. CLICK HERE to register for your FREE GUEST PASS!
Sean Kozak is a global assets trader specializing in Order Flow® & volume strategies for day & swing trading. His passion & experience for the markets has influenced him to develop comprehensive software products & training programs designed to teach others his techniques and strategies.
He is the Founder/Head Trader of Golden Zone Trading whose chief aim is to provide turnkey software solutions & live market training for active traders. His success in both trading and software development, led him to work with traders globally as a mentor, strategy developer, and trading educator.
He has held positions at private trading firms, holds industry licenses and was mentored by former market makers on the CME (Chicago Mercantile Exchange) & CBOE (Chicago Board of Options Exchange) allowing him to hone his trading skills and become a respected leader & educator in the industry.
Naked Put-Writing: A Strategy for All-Hours.
By Lawrence G. McMillan, McMillan Asset Management.
The sale of a naked put is often a very attractive strategy that is conservative, can out-perform the market, can have a high-win rate, and can be analyzed and sometimes constructed in non-market hours. In this article, we’re going to look at some of the background on put writing, show a systematic way to select which puts are best to write, and finally explain how you can implement them into your trading arsenal “outside normal hours.”
The methodologies described herein are ones that I have confidence in, for they have produced profitable results in actual recommendations and in trading accounts that we manage over time. However, there may be other profitable approaches as well. I am not maintaining that this is the only way to analyze put writes – only that this is one viable way.
Option Selling is Conservative.
The basic concept of option writing is a proven investment technique that is generally considered to be conservative. It can be implemented as “covered call writing” or, alternatively, “naked put writing” which is the equivalent strategy to covered call writing.
In either case, one is selling a wasting asset, and over time the cumulative effect of this selling will add return to a portfolio, as well as reducing the volatility of a purely equity portfolio.
People sometimes stay away from uncovered put writing because they hear that it is "too risky" or that it doesn't have a sufficient risk-reward. The truth is that put selling, when secured by cash, is actually less risky than owning stock outright and can out-perform the broad market and the covered-writing index over time.
Covered Writes vs. Naked Put Sales.
First of all, it should be understood that the two strategies – naked put writing and covered call writing – are equivalent. Two strategies are considered equivalent when their profit graphs have the same shape (Figure 1). In this case, both have fixed, limited upside profit potential above the striking price of the written option, and both have downside risk below the striking price of the written option.
One very compelling, yet simple argument in favor of naked put writing is this: commission costs are lower. A covered write entails two commissions (one for the stock, the other for the written call). A naked put requires only one. Furthermore, if the position attains its maximum profitability – as we would hope that it always does – there is another commission to sell the stock when it is called away. There is no such additional commission for the naked put; it merely expires worthless.
Nowadays, commission costs are small in deeply discounted accounts, but not everyone trades with deep discount brokers. Moreover, even there, it doesn’t hurt to save a few dollars here and there.
So, a naked put sale will have a higher expected return than a covered call write, merely because of reduced commission costs.
Another factor in utilizing naked puts is that it is easier to take a (partial) profit if one desires. This would normally happen with the stock well above the striking price and with a few days to a few weeks remaining before expiration. At that time, the put is (deeply) out of the money and will generally be trading actively, with a fairly tight market. In a covered call write, however, the call would be deeply in-the-money. Such calls have wide markets and virtually no trading volume.
Hence, it might be easy to buy back a written put for a nickel or less, to close down a position and eliminate further risk. But at the same time, it would be almost impossible to remove the deeply in-the-money covered call write for 5 or 10 cents over parity.
The same thinking applies to establishing the position, which we normally do with the stock well above the striking price of the written option. In such cases, the call is in-the-money – often fairly deeply – while the put is out-of-the-money. Thus the put market is often tighter and more liquid and might more easily be “middled” (i. e., traded between the bid and ask). Again, this potentially improves returns.
The above facts regarding naked put writing are generally known to most investors. However, many are writing in IRA or other retirement accounts, or they just feel more comfortable owning stock, and so they have been doing traditional covered call writing – buying stock and selling calls against it.
But it isn’t necessary, and it certainly isn’t efficient, to do so. A cash-based account (retirement account or merely a cash account) can write naked puts, as long as one has enough cash in the account to allow for potential assignment of the written put. Simply stated, one must have cash equal to the striking price times the number of puts sold (times $100, of course). Technically, the put premium can be applied against that requirement.
Most brokerage firms do allow cash-based naked put writing, however, some may not. Some firms may require that you obtain “level 2" option approval before doing so, but that is usually a simple matter of filling out some paperwork. If your brokerage does not allow cash-based putselling, you can always move the account to one that does, like Interactive Brokers.
Once you write a naked put in a cash account, your broker will “set aside” the appropriate amount of cash. You can’t withdraw that cash or use it to buy other securities – even money market funds.
Most put sellers operate in a margin account, however, using some leverage (if they wish). One of the advantages of writing naked puts on margin is that the writer can gain a fair amount of leverage and thus increase returns if he feels comfortable with the risk (as a result, we have long held that naked put writing on margin makes covered call writing on margin obsolete). That is not the case with cash-based naked put writing, though. The returns are more in line with traditional covered call writing.
In summary, put writing is our strategy of choice over covered call writing in most cases – whether cash-based or on margin. Later, when we discuss index put selling, you will see that there are even greater advantages to put writing on margin.
Put-Selling Can Outperform the Market.
The Chicago Board Option Exchange (CBOE) has created certain benchmark indices so that investors can compare covered call writing ($BXM), naked put selling ($PUT), and the performance of the S&P 500 Index ($SPX). Figure 3 compares these indices, with all three aligned on June 1, 1988.
It is clear from the Figure 2 that naked put writing ($PUT) is the superior performer of these benchmark indices. For this reason, naked put writing is the preferred option-writing strategy that we employ in our newsletter services.
Since covered call writing is equivalent to naked put selling – and since Figure 2 merely shows dollars of profit, not returns – you might think that the covered call writing graph and the naked put writing graph would be quite similar.
But there is something more to index put writing – especially writing puts on the S&P 500 index ($SPX or SPY, or even e-mini S&P futures): out-of-the-money puts are far more expensive than out-of-the-money calls.
This is called a “volatility skew,” and it has been in effect since the Crash of ‘87. Institutional put buyers want to own $SPX (and related) puts for portfolio protection, and they don’t seem to care if they constantly pay too much for them. Conversely, other large institutions may be selling covered calls as protection, thereby depressing the prices of those calls. Some institutions do both – buy the puts and sell the calls (a collar). Thus, the main reason that $PUT outperforms $BXM by so much in Figure 3 is that the out-of-the-money puts being sold are far more expensive (in terms of implied volatility) than are any out-of-the-money calls being sold.
We recommend put ratio spreads and weekly option sales in The Daily Strategist newsletter as a way to take advantage of this. Moreover, we have put together a complete strategy – called Volatility Capture – that we use in our managed accounts.
In the Volatility Capture Strategy, we blend all aspects together to produce a reduced volatility strategy that can make money in all markets (although it will not keep pace on the upside in a roaring bull market). The primary focus of the strategy is selling $SPX puts, but there are two forms of protection in place as well.
McMillan Analysis Corp. is registered as both a Registered Investment Advisor (RIA) and as a Commodity Trading Advisor (CTA), so we are able to offer the strategy to both non-retirement and retirement accounts.
Our complete track record and other pertinent details are available by request. For preliminary information and a summary of our track record, visit our money management web site: mcmillanasset.
For more specific information, email us at the following address: info@optionstrategist, or call us at 800-768-1541.
Positions Can Be Hedged.
One of the main arguments against put-selling is that the draw-downs can be large in severe market downturns. One way to mitigate these draw-downs would be to hedge the entire put-sale portfolio. For example, one may attempt to offset the market risk that is inherent to option writing by continually hedging with long positions in dynamic volatility-based call options as we do in our managed accounts.
This is really a topic for another article, but the gist of this protection is to buy out-of-the-money $VIX one-month calls and roll them over monthly. Buying longer-term $VIX calls does not work, for only the front-month contracts come anywhere close to simulating movements in $VIX (and in $SPX).
The Odds Can Be in Your Favor.
As evidenced by the $PUT Index, naked put-writing is a conservative strategy that has the potential to out-perform the broad market over time. When implemented correctly, the strategy can have high rates of success and can also be hedged against large stock market-drawdown. For example, The Daily Strategist and Option Strategist Newsletters have produced a combined 89.4% and 85.6% winners in their index and equity naked put-selling/covered-writing trades since the newsletter started recommending them in May of 2007 and April of 2004 respectively. Investors looking for put-selling trading ideas and recommendations on a daily or weekly basis may be interested in subscribing to one of those services.
Trading Outside Normal Hours.
Naked put-selling is an especially attractive strategy for do-it-yourself investors who do not have time in their day to watch the markets since positions do not need to be monitored closely all day. Put-writers can sit easy so long as the underlying stock remains above the strike price of the option sold. If the stock is above the strike price at expiration, the option simply expires. The option-seller then realizes the initial credit and no closing action needs to be taken. If the position needs to be exited early, usually due to the fact that the stock has dropped below the strike price of the short option, the position can be closed out automatically via a contingent stop loss order.
You cannot trade options outside of standard stock market hours; however, depending on your brokerage, you may be able to place your opening limit order outside the stock market hours. In this case, your order would simply be placed in a queue for processing once the market opened. If your broker doesn’t allow you to place an order outside market hours, you would only need a couple of minutes during the day to either call your broker or hop on your trading software to place your trade.
Another big benefit to naked put-selling is that it doesn’t take much analysis to find good potential trading candidates. In fact, as we do for our newsletters, all of the initial analysis can be done at night with computer scans and a little bit of discretion. The following section will discuss our approach to finding naked put-sale candidates for our newsletters each night.
Choosing What Put To Sell.
For the most part, we choose our put-selling positions for our various publications based on data that is available on The Strategy Zone – a subscriber area of our web site consisting of various data scans and lists of potential trades compiled by our computer analysis. One could do the same sort of analysis yourself, as a subscriber to “the Zone.” On top of that, our Option Workbench provides additional analytical capability for that data.
Our computers do a lot of option theoretical analysis each night – from computer Greeks to analyzing which straddles to buy to graphs of put-call ratios. The Zone was started about 10 years ago, when I decided to make the outputs of our nightly programs available to anyone who was interested in paying a modest amount of money to view them. These analyses are still the basis for almost all of our recommendations.
Expected return is the crux of most of these analyses. For those of you not familiar with the concept, I will briefly explain it here.
Expected return is a logical way of analyzing diverse strategies, breaking them down to a single useful number. Expected return encompasses the volatility of the underlying instrument as a major factor. However, it is only a theoretical number and is not really a projection of how this individual trade will do. Rather, expected return is the return one could expect to make on a particular trade over a large number of trials.
For example, consider a fair die (i. e., one that is not “loaded”). There is an equal, one-sixth chance that any number will come up on a particular roll of the die. But does that mean if I roll the die six times, I will get one once, two once, three once, etc.? No, of course not. But if I roll the fair die 6 million times I will likely have rolled very nearly 1 million ones, 1 million twos, etc.
We are applying this same sort of theory to position analysis in the option market.
For naked put selling, the first thing I look at is the file of the highest potential returns. These are determined strictly mathematically, using expected return analysis. This list is going to necessarily have a lot of “dangerous” stocks listed as the best covered writes. Typically, these would be biotech stocks or other event-driven small-cap stocks.
Next, I reduce the size of the list. I have a program that screens out a subset of these, limiting the list to stocks in the S&P 500 Index only. Individual investors might have other ways of screening the list.
If returns at the top of the list are “too good to be true,” then one can assume that either 1) there is a volatile event on the horizon (meaning the lognormal distribution assumption is wrong), or 2) the volatility assumption used in the expected return analysis is wrong. Throw out any such items. These would likely have annualized expected returns in excess of 100% – an unrealistic number for a naked put write. However, weekly put sales might sometimes be in that range. Those would have to be looked at separately. In general, if the underlying stock is going to report earnings during the week in question, the put sale should probably be avoided.
At this point, I select all the writes with annualized expected returns higher than 24% (my minimum return for writing puts on margin), and re-rank them by probability of profit. Once that is done, I select those with a probability of profit of 90% or higher, and re-rank them by annualized expected return. In other words, I am still interested in high returns, but I want ones with plenty of downside protection. This screening process knocks out most of the list, usually as much as 90% of the initial put writing candidates.
From there the analysis calls for some research, for at this point it is necessary to look at the individual stocks and options to see if there is something unusual or especially risky taking place. Some stocks seem to be on the list perennially – Sears (SHLD), for example, perennially has expensive options due to its penchant for drastic moves.
Another useful piece of information is the Percentile of Implied Volatility. That is listed in the data, and if it is low (below the 50th percentile), then I will likely not write that particular put. Recall that expected return needs a volatility estimate – and for these naked put writes we use the current composite implied volatility. However, if there is the possibility that volatility could increase a lot (i. e., if the current composite implied volatility is in a fairly low percentile), then there is a danger that actual stock movements could be much more volatile than we have projected. Hence, that is not a naked put that I would want to write.
I also look at the absolute price of the option. I realize that is taken into account in the expected return analysis, but I personally do not like writing naked options selling for only 20 cents or so, unless it’s on a very low-priced stock.
The expiration date of the option is important to me as well. I would prefer to write one - or two-month options, because there is less time for something to go wrong. Occasionally, if there is a special situation that I feel is overblown on the downside, I will look into writing longer-term options but that is fairly rare.
These further restrictions reduce the number of writing candidates down to a fairly manageable level. At this point, it is necessary to look at the individual charts of the stocks themselves. It’s not that I am trying to predict the stock price; I really don’t care what it does as long as it doesn’t plunge. Consequently, I would not be interested in writing a put on a stock, if that stock is in a steep downtrend. More likely, the chart can show where any previous declines have bottomed. I would prefer to see a support level on the chart, at a price higher than the striking price that I am considering writing. This last criterion knocks out a lot of the remaining candidates.
Some may say that the stock chart is irrelevant, if the statistical and other criteria are met. That’s probably true, but if I have my choice of one that has chart support above the strike and one that doesn’t, I am going with the one that does every time.
The potential put selling candidates that remain at this point are generally few, and are the best writing candidates. But I will always check the news regarding any potential write, just to see if there is something that I should know. By “news,” I mean earnings dates, any potential FDA hearing dates, ongoing lawsuits, etc. You can easily get a lot of this information by looking up the company on Yahoo Finance or other free financial news sites.
The reason that this news check is necessary is that these puts are statistically expensive for some reason. I’d like to know what that reason is, if possible. The previous screens will probably have weeded out any FDA hearing candidates, for their puts are so dramatically expensive that they would have alarm-raising, overly high expected returns.
But what about earnings? Studies show that the options on most stocks increase in implied volatility right before the earnings. In general this increase is modest – a 10% rise in implies, or so. But sometimes the rise is much more dramatic. Those more dramatic situations often show up on volatility skew lists and are used as dual calendar spreads in earnings-driven strategies. But as far as naked put writing goes, if the expected return on the put is extraordinary, then that is a warning flag.
If a position meets all of these criteria, we officially consider it acceptable to establish and may recommend it in a newsletter.
I realize that many put sellers (or covered call writers) use a different method: they pick a stock they “like” first, and then try to find an option to write. By this “fundamental” approach, one is probably writing an option that has a very low expected return – a la the calls on almost every “dividend stock” in the current market. They compensate for this by writing the call out of the money, so that they will have some profit if the stock rises and gets called away.
To me, that is completely the wrong way to go about it. If you like the stock, why not buy it and buy a put, so you have upside profit potential? What is the obsession with writing a covered call?
Rather than that “fundamental” or “gut” approach, the use of expected return as a guide to the position makes this a “total return” proposition – where we are not overly concerned with (upward) stock movement, but rather more concerned with the combination of option premium, stock volatility, rate of return, and probability of winning. To me, that is the correct approach.
Selecting Naked Put Writes From OWB.
Option workbench makes finding actionable naked put-sale trades that fit all of the criteria in my aforementioned approach quite easy. Once you are logged into the software, one would first access the “broad” scan of potential candidates by hovering over “Spread Profiles” and clicking on Naked Puts.
A list of all the naked put writes that have annualized expected returns of greater than 4% will be shown (that 4% threshold would move higher if T-Bills ever yield anything besides 0%!).
Using the closing data from June 17, 2018, there were 14,449 such put writes! Obviously, one has to cut that list down to a more workable size.
There are a lot of 32 column headings here, and most are statistical in nature. To me, the two most important pieces of data are 1) annualized expected return, and 2) downside protection (in terms of probability – not percent of stock price). Both of these are volatility-related, and that is what is important in choosing put writes. You want to ensure that you are being compensated adequately for the volatility of the stock.
If you click on “A Exp Rtn” (which is Annualized Expected Return), the list quickly sorts by that data. However, in my opinion, it is not a good idea to just sell the put with the highest expected return. The computer calculations make certain assumptions that might not reflect the real world. For example, if there is a large possibility that the stock might gap downwards (an upcoming earnings report, for example), the puts will appear to be overly expensive. Any sort of upcoming news that might cause the stock to gap will raise the price of the puts. You probably don’t want to write such puts, even though the computer may “think” they are the best writes to establish.
In order to overcome these frailties, one would use the “Filter Editor” function of OWB. You can construct a filter to include or exclude writes that do/don’t meet your individual criteria.
If you click on the button (above the data) that says “Profile Filter Editor,” a box will appear. Figure 3 shows the box as it appears in my version of OWB. On the left are three filter names: DTOS Noearnings, DTOS w/ earnings, and TOS No Earnings (mine). In the center of Figure 3, the actual formulae for the filter “ TOS No Earnings " are shown.
To apply the formulae, merely click the “Apply” button (lower right of Figure 3). In this case, the list of 14,449 potential naked put writes shrinks to 64 candidates!
Here are the formula that appear in Figure 3:
InList (‘S&P 500'): include only stocks that are in the $SPX Index. This way, we are not dealing with extremely small stocks that can easily gap by huge amounts on corporate news.
Days>2, days <= 90: include only writes whose expiration date is between 2 and 89 days hence.
Aexprtn >= 24%: only include writes whose annualized expected return is at least 24%
PrDBE >= 90%: only consider stocks that have less than a 10% chance of being below the downside breakeven (DBE) point at expiration.
PutPrice >= 0.25: only consider puts that are selling for at least 0.25.
expdate < nextearnings: only consider put sales on stocks that are not going to report earnings while the put sale is in place. Stocks are far too volatile on earnings announcements, and this will avoid the main cause of downside gaps: poor earnings.
These criteria produce a strong list of put writing candidates. There will be no earnings announcements to cause downside gaps. There is a 90% chance of making money. Over time, writes such as these should produce returns in line with the expected returns – greater than 24%, using this formula.
You can add many other filters (or delete some of these if you wish). It is easy to do within OWB, and I encourage you to experiment with it.
Once the list has been filtered, there is still work to do. Why are these remaining puts so expensive? One might have to look at the news for certain stocks to see why. At the current time, health care stocks have very expensive options: ET, HUM, THC, for example. Not only are these inflated because of takeover rumors, there is also supposedly some Medicare-related pricing edicts coming soon from the U. S. Government. Those things could cause downside volatility; however, one may feel there is enough downside protection to warrant selling the puts. If that were the case, you would have found your trade!
Placing Your Trade.
After you have found your trade the next step would be to determine how many puts to sell. Generally, for a margin account, most brokerages have a margin requirement of 25% of the strike-price of the short put you are selling less the premium received for the sale of the put less the out-of-the-money amount, subject to a 10% minimum. We generally write out-of-the-money puts and set aside enough margin so that the stock has room to fall to the striking price – the level where we generally would be closing the position out. This conservative approach decreases the risk of a margin call if the stock moves against your position.
For example, if you sell a naked put with a strike price of 50 for a credit of 1.00, the margin we would set aside would be $1,150. The formula below illustrates this:
For cash accounts, one would have to set aside 100% of the strike price less the put premium. So, for the prior example, the cash collateral would be $4,900 (50 x 100 – 100).
We generally suggest that one puts no more than 5% of their total portfolio value in any particular put-sale for margin accounts, and 10% for cash accounts.
If you had a $100,000 margin account, you would want to allocate no more than $5,000 to any particular put sale. Using the prior example, you would then sell 4 naked puts ($5,000 / $1,150 = 4.35). Cash based accounts would sell 2 contracts (($100,000 x 0.10) / $4,900 = 2.04).
The next step would be determine your stop. Generally, we like to set our stops at the downside break-even level at expiration. This level can easily be calculated with the following formula:
However, if you cannot watch your position throughout the day, it may make sense to set your intraday stop at the strike price. This means that if the stock trades below the strike price you are short, the position would be automatically closed. That way, there would be no risk of assignment if the stock were below your strike at expiration.
Now that you have determined your quantity and stop, the final steps would be to enter your order (before the open with your brokerage’s order queue if possible), set your stop (via a contingent stop order if your brokerage allows) and monitor. Those who cannot generally participate during normal market hours and whose brokerages don’t allow order queuing and contingent stops, would only need a few minutes to initially place the trade. Furthermore, they would only have to monitor the trade near the market close each day to see if the stock is below their stop. If it were, one would simply buy back the put to close the position.
Do-It-Yourself with Option Workbench.
Those looking to analyze potential naked put-writes themselves, can do so with ease with our Option WorkBench (OWB).
This is the overlay service to our Strategy Zone, and it provides the ability to sort the reports in various ways. More importantly, it allows one to construct his own analysis formulae.
For information on the various features and capabilities of OWB, WATCH THIS VIDEO HERE!
THE SPECIAL OFFER.
Find naked put-sale candidates on your own with a free 30-day trial to Option Workbench. Feel free to use my filter or create one of your own!
Scroll to the bottom and select the one month subscription ($135) and enter the Coupon Code FREEOWB at checkout. No credit card is required. Subscription will not automatically renew upon completion.
Lawrence G. McMillan is the President of McMillan Asset Management and McMillan Analysis Corporation, which he founded in 1991. He is perhaps most well-known as the author of Options As a Strategic Investment, the best-selling work on stock and index options strategies. The book – initially published in 1980 – is currently in its fifth edition and is a staple on the desks of many professional option traders.
His career has taken two simultaneous paths – one as a professional trader and money manager, and the other as an educator and proponent of using option strategies. In these capacities, he currently authors and publishes "The Option Strategist," a derivative products newsletter covering options and futures, now in its 24th year of publication. His firm also edits and publishes three daily newsletters, as well as option letters for Dow Jones. He has spoken on option strategies at many seminars and colloquia, and also occasionally writes for and is quoted in financial publications regarding option trading. Mr. McMillan is the recipient of the prestigious Sullivan Award for 2018, awarded by the Options Industry Council in recognition of his contributions to the Options Industry.
How to Trade Your Retirement Account.
By Kirt Christensen, Trading Science.
The financial crisis in 2008 brought to the fore the delicate balance of saving as you earn, and building up your retirement account. Accounts that were taxable suffered tremendously, and the market need for alternatives became distinctly acute. Counting down to your retirement can be thrilling if you have put aside a tidy sum in your individual retirement account (IRA). The reason that you should opt for an IRA rather than a typical savings account comes down to tax benefits, which ensure that you get a better return than simply following the traditional route. Take a look at Figure 1 for clarification.
Figure 1: Individual Retirement Accounts and Tax Deferrals.
This figure shows you how your investment value from $10,000 can vary in a period of ten years, based on whether you choose an account with a tax deferral and one without. Clearly, the benefit of a tax deferral is excellent, as the benefit exceeds a return of $25,000!!
It is estimated that when you retire, your expenses will take up 85% of your pre-retirement income. Think about how you are saving now. Even when you have a 401(k) that your employer is sponsoring, and you are faithfully contributing to your IRA, it may not be possible to accumulate enough savings to maintain your standard of living.
There are options that you can explore if you want to increase the bottom line of your retirement account. Considering these options will bring you peace of mind, while helping you possibly increase your account balance to more than you had initially anticipated. Amongst the most favorable options you can consider is the Exchange Traded Fund (ETF).
All You Need to Know About ETFs.
To grow your retirement account, an exchange traded fund is a good option. It works as an investment fund which is used for trading on stock exchanges. It goes beyond typical stocks and bonds, as it also includes commodities and other assets, and it is able to track an index. This type of fund also has the advantage of being lower in risk by having a vast array of items in its portfolio, so the investor is not vulnerable to extreme market forces. This diversification can also be spread over a range of sectors within the economy, which allows for an element of balance.
The first surviving ETF was founded in 1993, and within a decade, in 2005, there were 204 ETFs that were operational. Move forward six years to 2018, and there were in excess of 1,100 ETFs, managing more than one trillion US dollars. The progression of ETFs is illustrated in Figure 2.
Figure 2: Growth of ETFs over eighteen years.
Money managers have taken to using ETFs since they are so simple to understand, and give excellent returns. They have even been nicknamed “hands-off” investments, since the money manager is saved from having to track them continuously in order to get a good return. Consider the direction you take when investing in stocks. You would be constantly trying to beat the market. This creates more situations where you could take a considerable loss. Instead, you should aim to perform with the market, which reduces your friction and vulnerability. The result is that over time, you will begin to make excellent gains.
When making a decision on what to trade, it is likely that you will consider mutual funds with the belief that they are the same as ETFs. There are some distinct differences, and understanding them will clarify why ETFs are the more attractive option. Mutual funds and ETFs both hold a portfolio of stocks, bonds and commodities. Both have rules which affect the balance of assets that they can have. However, when you make an investment in a mutual fund, it is owned by the mutual fund management company. The prices of the assets are based on what price the market will close with on a given day. Trade orders which are placed at the end of the day are valued at the closing price of the next day.
Should you make the decision to sell your shares in a mutual fund before the typical 90-day deadline, you will be charged a penalty. However, when you are dealing with ETFs, you are able to sell them short, which enables you to capitalize on your investment, particularly when you notice that it may be losing value.
With ETFs, rather than trading on common stocks through a management company, you deal directly with another investor and you trade on the exchanges. You are not restricted to purchasing your stocks at a certain time during the day. Instead, you can transact at any time that you wish. This enables the investor to take advantage of international trade opportunities as well as new markets. In addition, ETFs are considerably more flexible than mutual funds as it is possible to purchase them on margin, hold them long term, or sell them short, much in the same way as you would with common stock.
Cutting out the middleman and trading directly with other investors means that ETFs are more efficient than mutual funds. The processes are reduced, and therefore trades can happen faster. It is even possible to carry out all the trades using a computer, which lessens trading issues and costs considerably.
Why ETFs Are Excellent for IRAs.
Stock trading is associated with incredible risk, and with good reason. During periods of financial crisis, even the most astute investors have made incredible losses, and struggled to bring themselves back up financially. When you are looking at growing your retirement fund, the last thing that you want to do is risk it all in the hope that you get a return. What happens if your investment fails? That’s something to think about.
Furthermore, when trading in stocks, there are a range of fees that you have to pay, including charges for every trade that is conducted. This is also true for mutual funds. With ETFs, the fees are much lower, which means that they will eat less into the existing funds or the gains in your retirement account. Consider the simple comparison in Figure 3.
Figure 3: Comparing Unit Trust Costs and ETFs Costs.
NB: Unit Trust is the British Term for a Mutual Fund.
Then there is the benefit of lower taxes. The reason is due to minimal internal trading within an ETF. This results in fewer taxable events, and coupled with trading using an IRA which is tax-favored, it is even possible to have taxable gains. If you want to avoid taxes completely, all you need to do is hold on to your shares for as long as possible as you will only have to deal with tax once you sell them. This means that you can control your capital gains tax. Other types of investment, such as mutual funds, will lead to capital gains tax as long as there is a profit, whether or not a sale has been executed.
If you are hands-on with your money and your IRA, you do not need to have extensive knowledge in financial management and trading to make a decision that will yield you a good return. With simple knowledge of the money markets, and some common sense, you can make decisions that will turn out to be highly profitable.
Two different types of ETFs are ideal for trading your retirement account. The first type, “put ETFs,” have excellent growth potential and they do not need you to make payments on income taxes for the amount that you earn, or the existing principal within the account. It is assumed that the money which you have placed in the account and are using for investment purposes has already been taxed.
There are also “buying ETFs,” which are an excellent option if you have considerable time before your retirement. Ideally, these will fund your retirement and are highly time dependent—meaning they should be long term in nature. The time that you have between when you start investing and when you will retire will determine whether your portfolio will be made up of primarily stock ETFs or bond ETFs. Keeping this in mind, you can select an ETF from one of the following markets illustrated in Figure 4.
Figure 4: Different ETF markets.
There are a range of ETFs available for you to choose from. These include simple ETFs, single commodities, niche ETFs, complex investing instruments, and so on. They also have various attributes, including being commission free, having low expense ratio and the potential to outperform the best indices. The key to making an excellent choice is to identify an ETF that is well diversified. This means that it should reflect a major index such as the S&P 500. If it is an ETF that is focused on just one sector, then it means that you are only covered financially within that sector. Should the sector be highly volatile, such as stocks, then you will have increased your risk.
There are also ETFs that are focused on small sectors, and those that take into consideration the entire stock market. You want to focus on the ETFs that are trading in the entire stock market over a period of time, as these are likely to give you the best returns. As long as you have made the decision of an ETF that covers the entire market, there will be no need to split hairs over the happenings in a specific sector.
When selecting your preferred ETF, ensure that you know what the investment goal of the ETF is. Even though they are typically an excellent choice for trading in your retirement, they have different goals and you want to capitalize on an ETF that will give you the return you desire to boost your IRA.
You should also ensure that your select ETF is liquid. A good benchmark is a common threshold of no less than US $10 million. Anything below this is an indicator that the ETF is up and coming, and therefore, there is every chance that you may face issues getting access to your funds as and when you need them. In retirement, when your sources of funds are limited, this could spell disaster.
If you start to trade your retirement account early, then you will be spoiled for choice when it comes to selecting your preferred ETF. Excellent options to consider are real estate and commodities, which are relatively stable and increase in value for the most part. Remember that when you make your choice, you should base it on solid research. Do not be tempted to give in to your emotions or gut feelings when it comes to your investment decision. Also, avoid taking on an investment because public opinion considers it to be viable. Find out everything that you can about that investment, and then you are able to make an informed decision.
Step-by-Step Guide to Trading your Retirement Account.
The best place to start is by identifying an investment management company that has ETFs. There are several that are leading in the market. The ones that have ETFs that are geared towards retirement accounts include Vanguard, SPDR and iShares. Their ETFs cover several markets including indices, bonds, stocks (US), international stocks and so on. For this step-by-step guide, Vanguard shall be used as an example. Once you have identified your preferred company, open a brokerage account with them.
Review the existing options on the site and select an IRA brokerage account. This will ensure that you are properly set up to begin trading. Once this is done, you should select a settlement fund. For IRA accounts, you do not need to look for an account that is exempt from taxes, as this will automatically occur by virtue of being an IRA account.
Browse through the available ETFs on the investment management company’s website. There should be more than 50 for you to choose from. As you browse through, remember to keep in mind your overall goal, the risk that you are comfortable with and the duration that you shall be trading with the account. You should keep in mind that choosing a minimum of two ETFs would be good for a varied portfolio, though increased diversification from three to four ETFs is even better in the long run. Your primary criteria will be the asset class, then you can narrow down your choice even further based on your final goal. You will be able to compare information as in Figure 5.
Figure 5: Vanguard ETF List.
In your portfolio, you may choose to select the Vanguard Total Stock Market ETF. This will give you the option of investing in the entire US stock market index, where you will find a good balance of viable stocks. This is especially ideal for any investor who has limited experience in trading and wants to be saved from a range of expenses. Furthermore, if you have considerable time before you need to use your retirement account, having this within your portfolio will lead to a higher return.
The Vanguard Total Bond Market is a good second option as you diversify from just the stock market to also include bonds. If you have only started considering trading your retirement account when you are close to retirement, then this would be the safest option to include within your portfolio. The expenses and fees are considerably lower and minimal effort is required to maintain trading.
The Vanguard Europe Pacific ETF is a good third option for your ETF portfolio. In addition to featuring several ETF stocks, one can benefit from its international stocks from emerging markets.
Figure 6 is an example of what a balanced ETF account looks like.
Figure 6: Balanced ETF Portfolio example.
Having a mix of stocks and bonds will help you create an excellent portfolio. This is because the stocks will drive your portfolio towards greater returns and growth, whereas bonds, though less profitable, offer an excellent amount of security. As explained, the security becomes more important the closer you get to your actual retirement.
The Benefits of Trading your Retirement Account.
With more individuals looking to trade with their retirement accounts, an increase in unscrupulous vendors has become the order of the day. Therefore, careful research is required before settling for just anyone who wants to trade your retirement account. The reason is that often, these vendors are looking for ways to generate higher commissions by active trading. ETFs help to slow these people down, because the way that the trades are executed limits the role that these middlemen play.
Another advantage of ETFs is the appeal that they have for all types of investors. With hundreds to choose from, you will find an investment that you are comfortable with for growing your retirement account. This includes investments that have high risks and high returns, as well as those that are stable and will grow your account consistently over time. Due to the nature of diversification in the account, there is no need to worry about putting all your eggs in one basket.
Maintaining your retirement account when trading is relatively easy because, for the most part, you do not need to carry out constant trades. Once or twice a year, you should take the time to review your asset classes so that you can determine which ones are doing well, and which are not doing well. Then, make the decision on what you must buy and sell so that the account is able to rebalance well, while keeping you close to your goal. Doing this review will also help you to identify whether there are any increases in the fees or expenses that you are charged.
There are nominal fees that you pay to a broker when you chose to trade through ETFs on your retirement account. However, these fees remains flat, no matter how many shares you are buying and selling. This means that when you choose to trade more shares in an ETF, the fees that you pay become less important as they make up a much smaller percentage of the overall trade.
With all this information at your fingertips, there is only one thing left for you to do, and that is to utilize ETFs while trading your retirement account.
CLICK HERE to reserve your spot in Kirt’s webinar and learn his flawless system that will get you the results you are looking for.
Kirt Christensen is an internet entrepreneur and stock market investor who started his first company in 1996, at the age of 23. Since then, he's generated over $29 million in online sales, and placed thousands of trades in ETFs, stocks, futures and options. In the past few years, he's spent over $95,000 to perfect his own stock market systems, after ditching "main-stream" advice and methods. His goal and passion is developing trading rules and systems that the retail investor can use to profit five to 10% a month, in less than an hour a week.
Intro To Forex With A Simple 123 Strategy.
By Jody Samuels, FXTradersEdge.
Welcome to this mini Forex Foundation course, your roadmap to trading the Forex Markets. My name is Jody Samuels and my trading career began on Wall Street in the early 80’s. Today, I run fxtradersedge, a comprehensive program that offers courses and numerous coaching and trading services.
TradingPub asked me to explain what makes Forex a great market to trade so I thought I would start with some basic terminology and history, to show you how the market has evolved as one of the fastest growing markets to trade. I will then switch gears completely and talk about a strategy which is very easy for a new Forex trader to grasp. (It is even good for advanced traders!) The strategy is called the 123 continuation and reversal pattern and we will show how to use it during trend and end of trend cycles.
Foreign Exchange Trading is known as Forex, or by the acronym FX.
Today we are going to talk about the transactions of the foreign exchange market known as the spot market. This market involves a worldwide electronic network of banks, brokers and other financial intermediaries.
Unlike the stock exchange markets, Forex has no physical location – it’s completely electronic. This ensures that transactions happen in seconds directly with the market makers. All profits are settled immediately in cash.
Figure 1: The Forex Spot Market.
The Lingo in Forex is about pips and lots. O que é um pip? If we look at the EURUSD at 1.1355, the pip is the last decimal place. When we talk about a move in the EURUSD of 5 pips, we are referring to a move from 1.1355 to 1.1360. The pip is 1/10,000 of a decimal place. A 100 pip move is from 1.1300 to 1.1400. If we look at the USDJPY at 117.30, the pip is also the last decimal place. If the USDJPY moves 1 pip in the market, it moves from 117.30 to 117.31. The pip is 1/100 of a decimal place. Nowadays, brokers quote to 5 decimal places in the EURUSD and to 3 decimal places in the USDJPY. For example, the EURUSD would be quoted as 1.13556 and the USDJPY would be quoted as 117.308.
Currencies used to only be traded in specific Lot or Unit sizes. If the unit is USD, a standard lot is $100,000. A Mini lot is $10,000. And a Micro lot is $1,000. Today, brokers allow traders to vary the Unit size without sticking to the standard Lot sizes. If you are wondering how a small investor can trade $100,000 without depositing that amount of money, it’s because of Leverage. The broker where you set up your trading account will require a margin to trade $100,000. That margin will vary according to the leverage the broker is willing to offer. At 50:1 leverage, the amount required to trade $100,000 is $2,000. The broker “lends” you the rest. Of course, any losses or gains on the position will be added to or deducted from the balance in the account.
The Forex market has evolved faster than any other financial market in history. According to the Bank for International Settlements, the central bank for central banks, average daily turnover on the world's foreign exchange markets reached almost $1.5 trillion in 1998, increased to $1.9 trillion of daily trading in 2004, and skyrocketed to an unprecedented level of almost $5.3 trillion in 2018.
However, foreign exchange transactions existed a long time before that. Let’s learn a little history together.
Between 1876 and 1931 currencies gained a new phase of stability because they were supported by the price of gold. The Gold Standard replaced the age-old practice in which kings and rulers arbitrarily devalued money and triggered inflation. The Gold Standard was a commitment by participating countries to fix the prices of their domestic currencies in terms of a specified amount of gold. The Gold Standard prevailed until WWI, was reinstated in 1925, and broke down again in 1931 following Britain’s departure in the face of massive gold and capital outflows.
Beginning in 1944, countries operated under the Bretton Woods Accord. A total of 44 countries met in New Hampshire to design a new economic order. The Bretton Woods Conference of 1944 established an international fixed exchange rate regime in which currencies were pegged to the United States dollar, which was based on the gold standard at a fixed value of $35 per ounce.
However, heavy American spending on the Vietnam War led to persistent U. S. balance-of-payments deficits and steadily reduced gold reserves. Finally, on August 15, 1971, President Nixon announced the suspension of converting dollars into gold, unilaterally devaluing the U. S. dollar and effectively ending the Bretton Woods Accord.
After the Bretton Woods Accord, the Smithsonian Agreement was signed in December of 1971. This agreement was similar to the Bretton Woods Accord, but it allowed for a greater fluctuation for foreign currencies. The US trade deficit continued to grow, however, and the US dollar needed to be devalued beyond the parameters established by the Smithsonian Agreement, and this resulted in its collapse in 1973.
In 1978, the free-floating system was officially mandated. This had occurred by default because no new agreements surfaced. At the same time, Europe gained independence from the dollar by creating the European Monetary System. This lasted until the introduction of the Euro in 1993.
Finally, the first online trade happened in 1997, which marked the beginning of the retail market.
An acronym I developed is the Be RICHeR network and this network trades Forex.
Figure 2: Who Trades Forex?
The Banks were involved in the Forex markets at its inception in the 1970’s.
The Retail Forex Brokers came on the scene after 1997.
Investment Management Firms have foreign exposures from their stock and bond portfolios and they transact with the banks.
Corporations in their daily, monthly and yearly foreign exchange transactions deal with the banks. The Central Banks are also key players managing their currency exposures and dealing with investment banks.
Hedge funds manage a variety of asset classes, including currencies, and they transact with Banks.
Finally, we have eRetail, dealing electronically through a trading platforms of retail Forex Brokers.
When you take your first currency trade, you too will become part of this Be RICHeR Network! Bem vinda.
Tradable Markets on a Forex Platform.
In the Forex market, there are a great number of currency pairs to trade, which include the USD pairs and the Crosses. On the majority of Forex trading platforms, one can trade CFD’s as well as currencies. A CFD, or contract for difference, is a product whose price is based on the underlying instrument and is considered an over-the-counter (OTC) product, which is not traded on any exchange. CFD’s include stock indices, metals and energy products. For most brokers, the lists of offered instruments continues to grow. Now, Forex trading platforms are beginning to add CFD’s on stocks and ETFs as well. As retail traders, we have the ability to trade all of these instruments on Forex trading platforms. The number of markets quoted will vary from broker to broker.
Once we understand which markets can be traded on the trading platform, how do we decide which markets are trending? One way to do that, is to look at several markets at once to compare them. In this example we are looking at the major USD pairs to see if there is a particular trend in these pairs. Then we can do the analysis and decide which pairs to trade and when. Scanning charts like this is done to capture the “Flavor of the Day or Week” in order to stay with the trend. In the example below, the USD pairs that have the cleanest price action include the commodity currencies, the USDCAD, NZDUSD and AUDUSD. The three other pairs – the EURUSD, USDJPY and the GBPUSD - illustrate choppy, sideways markets which are not high probability charts for the upcoming trading session.
In addition to scanning the charts for clean price action, it is necessary to review the news releases to be prepared for events which could move the markets. An understanding of the fundamentals is key to relating the price action to the economic backdrop affecting the markets.
Figure 3: Scanning the USD Pairs for Opportunities.
The 123 Pattern as a Reversal Trading Strategy.
Now we are going to move into the trading strategy section of this course. The simple trading strategy that I have selected is the 123 strategy for continuation trades and end of trend trades. First we are going to look at the 123 pattern as an end of trend, or reversal trading strategy, also called the 123 top and bottom pattern.
The 123 top and bottom pattern is a very powerful pattern that signals a trend reversal. It can also be used as a trend continuation, which will be described shortly. First, the reversal pattern.
Scenario 1: In an uptrend, the market hits a new high, labeled point 1. Price then pulls back to a short-term support level, labeled point 2. Finally, price moves up to an area between points 1 and 2, labeled point 3. It then reverses down again and begins a trend in the new direction.
Trade Entry: The pattern is complete when the price trades below point 2. At a 123 top, the strategy is to sell on a break of point 2. The measuring objective is the distance between point 2 and point 3, projected below the break at point 2. The stop loss is set just above point 3 but a more conservative stop loss is above the start of this move, at point 1. This is a choice that the trader must make and only by trading it over and over again will the trader feel comfortable with the choice of a stop loss.
An optional sell is at point 3, only if point 3 is at the 50% retracement level of the move from 1 to 2. Also watch for reversal candlestick patterns at point 3 to trigger the entry.
Figure 4: 123 Reversal Trade Entry.
Figure 5 summarizes the 123 top and bottom trade. We just looked at scenario 1 which is the 123 top. Now we will discuss the opposite scenario of a 123 bottom.
Scenario 2: At a 123 bottom, the market hits a low at point 1, trades up to point 2, trades back down to point 3, and back up through point 2 to begin a new uptrend.
I like to see point 3 retrace at least 50% of the move down from point 1 to point 2. I also learned that if the pattern has between 10 and 20 bars between points 1 and 3, it is more likely to succeed. What I have to say about that is back test and see for yourself. I take most of my trades based on this pattern alone. It is very powerful. You can also use this pattern on a smaller time frame once the market reversal is identified. You will get a closer entry to point 1 and will therefore be able to take a larger position, using the same money management rules.
Figure 5: 123 Top and Bottom.
The 123 formation is classified as a major reversal pattern and is one of the best indicators of a trend reversal. They are found on every time frame. The swing or position trader will look for these patterns on the weekly, daily and 4-hour charts. The day trader will look for 123’s on the hourly and 15-minute charts. The momentum trader will trade these patterns on the 5-minute, 1-minute and tick time frames. Stop losses for 123 tops should be set above point 1 initially, and positions need to be sized accordingly so as not to exceed the risk limit for the trade. Another option is to place stops above point 3. However, the odds are increased of being stopped out early. It is better to take a smaller position and leave the stop above point 1. Stop losses for 123 bottoms are set below point 1, or alternatively, below point 3. Optional: On a 123 reversal using any time frame, wait one or two candles for confirmation. Ideally price will come back and retest the breakout or breakdown point for a safer entry. This helps to avoid whipsaw.
At this point in the video we look at more 123 reversal examples using market data.
The 123 Pattern as a Trend Continuation Strategy.
We have just completed the section on the 123 reversal pattern as confirmation of the end of the trend. However, while the end of trend 123 top and bottom is a great entry method for taking reversal trades, most of your trades as swing and day traders will be trying to get into a trend move – getting into the trend in the middle of it. You may have heard that “the trend is your friend”, so now we will learn a method to get into a trend move using the 123 trend continuation pattern.
How do you get into the trend in the middle of it? The safest trades you can make are the ones where you are trading in the direction of the current trend. In other words, if the trend is up, you should be long – and if the trend is down, you should be short. If you miss the start of the trend, you still need a method to enter a confirmed trend during its progress. I am going to suggest two entry methods using the 123 pattern for trend continuation called internal 123’s.
Figure 6: 123 Trend Continuation Trade Entry.
Draw your 123 points as price moves in the direction of the new trend.
Enter on a break of the newly established point 2 with a stop above point 3.
Follow the market up or down, depending on the trend.
Draw your 123 points.
Enter at point 3 (once price turns down) with a stop above the new point 1.
Figure 7 illustrates both the 123 reversal and the 123 continuation, back to back, on the same market, the 4-hour USD/CAD.
Figure 7: 123 Trend Continuation Trade Entry with 123 Reversal.
When the “Trend is your friend”, we need to make sure we get into the trend at various points along the way. Por quê? The safest trades are taken in the direction of the current trend. Trade entry is easily done with the internal 123 formation. In a trend, the first 123 pattern is the reversal pattern that occurs at market tops and bottoms. The second and third sets of internal 123’s continue to confirm the uptrend or downtrend. Take note how each point 3 becomes the new point 1 for the next internal 123 pattern. In a very strong trend, point 3 will not always retrace to at least the 50% mark, and that’s ok. It is more important for that to occur with reversal 123’s. In a strong trend, the retracements can be as shallow as 23.6% or 38.2%. If you miss the initial reversal 123 pattern, look to get into the subsequent internal 123’s. Preferred entry is on the break of point 2. However, alternatively, you may enter at point 3. And, wait for the candles to start trending again before entering. Profit taking is recommended along the way for day traders. Position and swing traders may hold the positions and trail the stop every time we trigger a new trade. The stop would then be placed above the new point 1, and previous stops would be moved to the new point 1. These positions would be considered “add-ons” for position and swing traders.
At this point in the video we look at additional 123 continuation examples using market data.
The Forex markets offer an opportunity to trade various currency pairs and CFD’s as well. Once a trader understands that all of the markets are related in some way – currencies, commodities and stocks – and that correlations exist between certain markets, the excitement comes in understanding these relationships in order to confirm market moves day in and day out. Learn the fundamentals, scan the markets for the best markets to trade, and select a simple strategy such as the 123 Strategy to stay with the trend, or find the end of the trend for a market reversal.
Get Jody’s special offer of her Back to Basics Seminar with 1 Month of her Premiere Market Analysis!
Jody Samuels is one of North America’s leading coaches for successful traders, and the creator of The FX Trader’s EDGE™ Program. She works with members of her program in group and private coaching sessions and is passionate about teaching individuals how to trade the market cycles and use entrepreneurial skills and habits to effectively manage their businesses.
Jody Samuels, a professional trader with 15 years’ experience trading currencies with a New York international investment bank, successfully made millions of dollars using the proven theories of Elliott Wave analysis. The Elliott Wave Ultimate Course, Jody’s latest accomplishment, illustrates the convergence of Elliott, Fibonacci and Harmonics in a ground breaking program to combine precise analysis with a simple strategy.
Options Trading and Market Profile / Auction Market.
By Tom Alexander, AlexanderTrading.
Options traders are keenly aware of, and sensitive to, TIME. There is no methodology that highlights the aspect of time in how a market develops than Auction Market Principles, and no charting format that better highlights the present Market Condition of the state of Market Development than Market Profile.
The worldview of Auction Market Principles and the charting format of Market Profile can be powerful tools in the option trader’s decision making process. Below is a very brief description of Auction Market Principles and the Market Profile graph.
The Auction Market Process and Underlying Principles.
The Market Profile™ graphic IS NOT what one is trading. Market Profile™ is a graphical depiction of a specific type of activity: the organizational activity of a freely traded auction market. It is a concept based on Value as determined by the buyer and seller through a free market medium – an auction process. A profile graphic organizes trading activity on a chart in a format that is the best available visual depiction of the process of an auction market in progress. What is being traded is the Market Development (macro activity) and Market Structure (micro activity) that is formed in an auction market process. The profile graphic is a charting format that enables the trader to read this activity and make informed consistent decisions about what is happening at a given price level and why.
Key Reference Areas are formed as a result of the trading that occurs within the profile graphic. These Key Reference Areas are inflection points created by the activity of market participants that carry specific meaning and therefore can be read, interpreted and used to make trade decisions. It is critically important to understand certain basic precepts about an auction market and how the activity of an auction market is displayed through the profile graphic in order to derive practical, actionable information at the trade execution level.
Market Profile™ IS NOT a trading system. It provides a platform of tremendous depth and breadth around which a rules based trade plan can be developed. An example of a specific rule based trading system is outlined in detail in Don Jones’ book, Value Based Power Trading .
The purpose of a market is to facilitate trade. In an auction market for objects of fungible value, as with a stock or a stock index, or a financial futures or commodity contract Value as defined by the actions of buyers and sellers can be closely determined. Value resides in a range that is determined by the buyers and sellers. Within this range there are areas of more or less value.
The greater activity or volume the greater the value, and near areas of less value to either the buyer or seller there is less activity or volume. In this value determining process the market will drive prices higher until there are fewer and fewer buyers to the point at which there are no buyers.
The same process will see the market driving prices lower until there are fewer and fewer sellers until the point there are no sellers. These two opposite actions are necessary parts of the auction process of probing and discovery in a search for value and to confirm value. The driving of price higher until there are no more buyers and lower until there are no more sellers establishes the range of the auction in progress.
The very highest prices represent the area that is least fair to the buyers and the very lowest prices represent the area that is least fair to the seller. Because the purpose of the market is to facilitate trade and because the market is constantly in a probing mode searching for and confirming value, price usually moves sharply away from either extreme of the unfair high price level of the unfair low price in search of the fairest value.
It is logical that most of the trading will occur at what are the relative fairest prices to both the buyer and seller. In other words, the most activity, or volume, will occur where there is the greatest consensus of Value and the least volume will occur where there is the most unfair level of pricing to either the buyer (the highest prices) or the seller (the lowest prices). It is important to note that the area of concentrated activity within a profile unit is created by a rotational process; buyers and sellers do not just “sit” in one small area and trade back and forth. The testing and probing for Value is a rotational process during which the market will trade back and forth from one extreme of a range to the other and in the process creating an area usually near the mean of the range where the area of most activity lies.
Market Profile™ Graphic Basics.
The traditional Market Profile™ graphic uses letters to depict the vertical range of each specific thirty-minute time period in a trading unit (the day session of the stock index futures, for instance). The trading session of a given asset is divided into thirty-minute time periods with each time period being assigned a letter.
The initial instance during the trading session within a designated thirty-minute time period the market trades at a price a letter designated for that thirty-minute period is placed on the chart. Only one letter per time period will print regardless of how many instances price trades at that level within the thirty-minute period.
When the thirty-minute period completes the next time period begins as the chart shifts one column to the right and the letter designation changes. Another way of stating this is that each letter is basically a thirty-minute bar, but instead of a straight line the bar is a vertical line of a single letter representing a designated time period.
The letters used to designate the trading activity are referred to as TPOs, which stands for Time Price Opportunity (per Steidlmayer), or That Price Occurred (per Jones). A TPO signifies that a market traded at least once at a specific price within that designated time period.
A profile’s rotations, or designated time periods can be any length of time. We quite often look at daily profiles where each letter will represent one day’s trading. Because Market Development and Market Structure occur in all degrees of time all the time, the same objective analysis can be applied in the timeframe most useful to the individual trader.
A very important point is that regardless of the timeframe one chooses to trade, all the way down to the very short-term day trader, because the processes of Market Development and Market Structure are occurring across all timeframes all the time, the context of the present phase of development within the larger phases of development can provide a huge edge, and is one of the primary benefits of using this methodology as a model to develop a trading plan.
Two other components of the traditional Market Profile™ chart are the Initial Balance period and the Value Area. The Initial Balance Period is the range of the first two half-hour periods of the trading day or session for that particular contract. The Initial Balance Period was extremely important in the early days of Market Profile™. It was used to help define potential range as well as help identify when the institutions or other big money participants (often referred to as “other timeframe players”) were initiating positions.
The theory was that most of the range in the first hour of trading was determined by the floor traders. If the floor was in control of the market the range would be relatively narrow and there would not be much extension outside of the first hour range. Because floor traders had negligible transaction costs and could make money while price stayed in a relatively narrow controlled range, there was no incentive for range extension as long as the floor traders were in control of the marketplace.
If the range suddenly extended outside the range of the first hour it was most often because the off floor traders of institutions were imitating positions and their size would push the market directionally outside the range of the first hour of trading, or Initial Balance Period . The amount of buying or selling the off floor trader conducted during the day would determine the form of one of several typical Market Profile™ day-type patterns. This will be discussed in greater detail a bit later.
It is important to note that in Market Profile™ literature through the mid 1990’s the Market Profile™ concept emphasized each day as a discreet event, but one that had predictive value regarding near term market direction based on an interpretation of the particular day type that was formed.
The other component found on a traditional Market Profile™ chart is a vertical line denoting the Value Area. The Value Area represents the area that contains 70% of the trade activity of a given profile unit. This can be a measurement of TPO activity, or volume. The overwhelming majority of the time a Value Area calculation is extremely similar regardless of whether volume or TPOs are used to calculate the Value Area.
Below are several days of trading displayed in the Market Profile™ format.
One of the obvious differences between a Market Profile™ chart and a bar chart is the information that is available on the horizontal scale of the chart. It is easier to see the amount of activity that occurred at a given price or area of prices on a Market Profile™ chart than a bar chart. As we will explain in detail later, this is a critical and defining difference.
Trading Market Development and Market Structure.
Market Development and Market Structure has as its basis Don Jones’ Auction Market Value Theory©. The gist of Auction Market Value Theory© is that all free markets exist for the purpose of facilitating trade and that market participants - buyer and sellers, identify value, or lack thereof, by their actions. An auction is a price discovery process between buyers and sellers. Bids and offers are made between buyers and sellers until they reach an agreement on price. Prices that are too low will not have many sellers (offers) and prices that are two high will not have many buyers (bids). If prices are too low or high they are generally “unfair” to the buyer or seller and will not do a good job of facilitating trade. Price will gravitate to the area in which there is the greatest agreement on price. A profile graphic displays this process of Market Development. The area of greatest value is that area where trade most easily occurs between buyers and sellers. This is usually where the greatest volume will be and where a market spends the most time trading. Where and how much buyers and sellers conduct their business describes the present state of Market Development and is the determinate of what Value is in a given timeframe.
The primary tenet of Market Development is one of Value; markets constantly rotate between two cycles, or phases of development, either Horizontal Development (Balance) or Vertical Development (Imbalance). A market in Horizontal Development is one in which there is general agreement among buyers and sellers as to what is fair Value. A market in Vertical Development is a market in search of Value. A profile graphic visually displays both forms of development. Everything about Market Development is quite logical. The various threads that weave together to form the larger concept of Market Development are logical, consistent and simply “make sense”.
Markets are in constant development between Balance and Imbalance. Balance occurs when market participants generally agree on value. Imbalance occurs when there is disagreement and the market is trending in search of value. The conviction of one side of the market (either the buyer or seller) overwhelms the other during Vertical Development. Balance is reflected visually in a profile graphic as consolidation and Imbalance is reflected visually as trend. Balanced markets are efficient markets, and Imbalanced markets are inefficient markets. “Efficient” and “inefficient” is being used in the context of how effectively trade is being facilitated. All consolidations (Horizontal Development/Balance) eventually end when there is no longer an agreement on what is “fair” Value between the buyers and the sellers. All trends (Vertical Development/Imbalance) end when price reaches a level at which there is a relatively balanced agreement between buyer and seller as to what constitutes a “fair” preço. The above is true across all time frames.
Balance (Horizontal Development)
Below are year profiles of the S&P cash (each letter represents a weekly range).
Imbalance (Vertical Development)
Below is a profile displaying the Vertical Development of the S&P cash during January, 2018 (each letter represents one day’s range).
Steidlmayer in Steidlmayer on Markets, Trading with Market Profile™ ….. describes the Balance to Imbalance cycle as taking four steps:
This market-generated continuum can be clearly explained using what is called the four Steps of Market Activity. It is the process markets go through to factor out inefficiencies. Inefficiencies are defined as the directional move, money flow, or distribution that propels prices sharply higher or lower within a defined amount of time . This viewpoint can be from a micro or a macro perspective. In other words, one can monitor a 5-minute, 30-minute, daily, or any duration in between and visualize this phenomenon. It is one of the most important, if not the most important, skill a trader must learn and apply to be successful. The four steps are:
Series of prices in one direction Trade to a price to stop the market Develop around that stopping price Move to efficiency (retracement)
The above description of how markets transition from Balance to Imbalance is a key to understanding the link between early the early profile literature of Steidlmayer and the evolution of the concept represented by Don Jones’ trabalhos. Steidlmayer’s newer work is very much in line with the conclusions of Don Jones’ research that began in the late 1980’s and that continues to this day.
Markets very closely follow the above Four Step process with one important exception: The process is most often a three-step process without the deep retracement and “filling in” of the entire vertical range established in Step 1. For practical trading purposes it makes little difference because a completed Step 3 is simple a mini Balance Area (an auction of small degree) from where the market will transition into a Vertical Trend and the process will begin again.
It is important to understand the Four Step Process and some of the surrounding trade concepts that were subsequently derived from it.
Steidlmayer’s Four Step process is his description of the life of an auction from beginning to end. This is a process (auction process) that is occurring all the time in all degrees of time, so we see auctions within larger auctions.
Step One establishes the vertical range of the auction. Step Two is when the market begins to become two-sided - buying and selling begin to even out. Step Three establishes a smaller range of trading within the larger high and low extremes established in Step One. Step Four is a probing and further “development” of the entire range established in Step One. Step Four typically involves the forming of “mini” auctions, or small consolidations that subsequently breakout but stay within the extremes established in Step One. Step Four involves the “maturation” of the larger auction and leads to the inevitable transition to Step One and the process begins again. Implicit in this description is that most of the volume in the vertical range will eventually be established near the midpoint of the range and will have the look of the bell shape of a statistical distribution. The highs and lows will eventually form the 1st and 3rd standard distributions and the mid-point the 2nd standard distribution.
Step 1 is a vertical trend that is dominated by what Steidlmayer labels as “Minus Development”. Minus Development is an area in which strong conviction on the part of either buyer or seller overwhelms the other side of the market. It is called “Minus Development” because it is a range that has not yet been probed by the market in two-sided trading – it lacks development. The underlying assumption is that such an unexplored range will eventually be “developed” and trade will occur throughout the vertical range established in Step 1, though the amount of trade at a given point within the range will vary.
Steidlmayer further describes Step 2 and Step 3 as forming the look of either a “P” or a “b”. Price establishes a range extreme in Step 2, then in Step 3 price begins to develop (a two-sided market begins) and establishes a trading range near one of the larger range extremes. This process forms the look of a “P” if Step 1 was a vertical move to the upside. It forms a “b” if Step 1 was a vertical move to the downside. Steidlmayer incorporates the statistical distribution concept into this process by labeling the forming of a P a 3:2:1 and a b a 1:2:3. The “1” and the “3” represent the third standard deviations and the “2” the mean. Step Four involves the market developing the bell shape and thus is labeled a 3:1:3 where there are the more typical tails (3rd standard deviations) of a statistical distribution with the most occurrence of activity near the mean or 1st standard deviation.
The underlying assumption from the above is that the market is imbalanced in Steps 1-3 and will come back into balance in Step 4. In today’s markets Step 4 is often truncated or skipped altogether. This is a very important concept that addresses the ever evolving nature of markets. The market is a dynamic organism. As a result, a dogmatic approach with any methodology is doomed to fail. The beauty of understanding Market Development and Structure is that it allows one who is open to seeing what is happening in the evolutionary process of the markets to adapt and prosper. This is because the underlying basics and concepts of Market Development and Structure have not changed. They have simply sped up. This may seem to be a minor change, but it is being missed by most traders, and that includes professionals.
In summary to this point: Balance, Horizontal Development, Consolidation are synonymous terms and represent one phase of market development. Markets spend the vast majority of their time in this phase. This is perfectly logical and consistent with the underlying principles of an auction market we discussed earlier. The purpose of a market is to facilitate trade – to allow buyers and sellers to efficiently conduct their business. Most business will be conducted at the fairest prices as agreed upon by the buyer and seller and as verified by their actions. This “force” results in a range of fair prices in which an auction will develop and mature. This is what we refer to when we say we are trading Market Development. “Development” infers a time component – time is a requirement for anything to “develop”.
Imbalance, Vertical Development, and Trend are synonymous terms that represent the other phase of market development. This phase results in the majority of net price change. Markets spend the least amount of time in this phase.
These two phases are occurring all the time in all degrees of time.
An understanding of the immutable and consistent processes of how Auction Markets develop can greatly assist the options trader in determining the best strategy to employ depending on the present condition of the market. Just a basic understanding of Market Development can give the option trader a huge edge. This market worldview is based on time, which is the biggest piece of the puzzle for most options traders.
Get your free introductory course An Introduction to Auction Market Trading!
Tom Alexander is the founding partner of Alexander Trading, which was founded in 2003 as a trading and research firm serving both institutional and retail investors and traders. Tom has 27 years of trading experience, and actively trades stocks, options futures and commodities. Within the trading industry Tom has been a stockbroker, commodities broker and owned a commodities and futures brokerage firm. He has been a CTA (Commodity Trading Advisor). He has also been involved with institutional trading and advising. He traded large private accounts for over ten years. He has been published in several well-known trading magazines, and is frequently quoted by Reuters, Dow Jones and Bloomberg. He is the author of Practical Trading applications of Market Profile Ö. He has traded through market crashes (1987, 2008), financial crises (1998), bull markets (1990’s), bear markets (early 2000’s) and wars (Gulf and Iraq).
He has learned the only constant in the markets is change, and he has been able to successfully adapt his trading methodology to a broad range of market conditions. Tom has spent his entire twenty-seven year career as a screen-based trader and is intimately familiar with all screen-based tools and techniques. As a trading mentor, Mr. Alexander has achieved extraordinary success helping traders with the transition from the floor to the screen, helping successful traders further along their goal of achieving their maximum potential. A common theme among his clients is that the methodology being taught, and how it is taught, dramatically lowers the typical stress levels a trader feels while increasing their profitability.
ÍNDICE.
The #1 Way to Make Weekly.
Income with Weekly Options In.
Any Market Condition How to Retire in 5 Years or Less on.
ALL-HOURS HOW TO TRADE YOUR RETIREMENT.
ACCOUNT INTRO TO FOREX WITH A SIMPLE 123.
STRATEGY OPTIONS TRADING AND MARKET.
PROFILE / AUCTION MARKET PRINCIPLES.
Disclaimer de Risco.
There is a very high degree of risk involved in trading. Resultados passados ​​não são indicativos de retornos futuros. Tradingpub e todos os indivíduos afiliados a este site não assumem responsabilidades por seus resultados comerciais e de investimento. Os indicadores, estratégias, colunas, artigos e todos os outros recursos são apenas para fins educacionais e não devem ser interpretados como conselhos de investimento. Information for futures trading observations are obtained from sources believed to be reliable, but we do not warrant its completeness or accuracy, or warrant any results from the use of the information.
Your use of the trading observations is entirely at your own risk and it is your sole responsibility to evaluate the accuracy, completeness and usefulness of the information. Ao fazer o download deste livro, sua informação pode ser compartilhada com nossos parceiros educacionais. Você deve avaliar o risco de qualquer troca com seu corretor e tomar suas próprias decisões independentes sobre quaisquer valores mobiliários mencionados neste documento. Affiliates of tradingpub may have a position or effect transactions in the securities described herein (or options thereon) and/or otherwise employ trading strategies that may be consistent or inconsistent with the provided strategies.
Copyright © 2018 de Sir Isaac Publishing. Todos os direitos reservados.
37 N Orange Ave STE 500 Orlando, FL 32801 52patterns/
Todos os direitos reservados. Printed in the United States of America. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior written permission of Sir Isaac Publishing.

No comments:

Post a Comment